بررسی بازار طلا و ارز ایران در هفته جاری؛

روند صعودی قیمت طلا و دلار /تغییر کانال قیمت سکه

کدخبر: ۴۳۹۱۵۸
قیمت طلا ، دلار و سکه از ابتدای این هفته تا امروز چهارشنبه 17 شهریور 1400 روند صعود را تجربه کرده است.
 روند صعودی قیمت طلا و دلار /تغییر کانال قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز ،  بازار ارز و طلای تهران در هفته جاری  تحت تاثیر سخنان خطیب زاده درباره برجام ، اظهارات مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد نقض تعهدات توسط ایران و... وارد مدار صعود شده است.  

قیمت طلا در ابتدای این هفته با روند صعودی آغاز به کار کرد و شنبه  13 شهریور ماه  قیمت طلا  ۱,۱۶۲,۴۰۰ (یک میلیون و یکصد و شصت و دو هزار و چهارصد ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش خود ، افزایش ۰.۰۴ درصدی  را تجربه کرده بود.

این روند افزایشی در روز یکشنبه هم ادامه داشت تا اینکه قیمت طلا در روز دوشنبه  کاهش ۰.۴۵ درصدی را تجربه کرد و با قیمت  ۱,۱۶۶,۶۰۰ (یک میلیون و یکصد و شصت و شش هزار و ششصد ) تومان  بسته شد.

در روز سه شنبه قیمت طلا با قدرت بیشتری وارد بازار شد و در نهایت توانست 6000 هزار تومان بالا برود و ۱,۱۷۲,۶۰۰  (یک میلیون و یکصد و هفتاد و دو هزار و ششصد ) تومان معامله شود.

در بازار امروز چهارشنبه  قیمت طلا به پیشروی روز گذشته ادامه داد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، به ۱,۱۸۰,۲۰۰ (یک میلیون و یکصد و هشتاد هزار و دویست ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۶۴ درصدی داشته است.

قیمت دلار دچار نوسان شد

قیمت دلار آمریکا  در هفته جاری در کانال 27 هزار تومان نوسان چندانی نداشت و بین 27 هزار تومان تا 27 هزار و 200 تومان بازی می کرد .  قیمت دلار روز دوشنبه این هفته  بعد از 20 روز به  کانال 26 هزار تومان ریزش کرد. اما در این کانال زیاد دوام نیاورد و به مدار صعود برگشت.

در بازار امروز چهارشنبه 17 شهریور 1400  این اسکناس آمریکایی از نیمه کانال 27 هزار تومان  هم عبور کرد و با ۴۱۰ تومان افزایش با قیمت  ۲۷,۵۳۰ (بیست و هفت هزار و پانصد و سی ) تومان معامله شد.

قیمت سکه هم در هفته گذشته  در کانال 11 میلیون تومان قرار داشت . در ابتدای این هفته هم  با  ۱۱,۹۷۰,۰۰۰ (یازده میلیون و نهصد و هفتاد هزار) تومان مبادله شد. اما از روز یکشنبه به کانال 12 میلیون تومان رسید .

قیمت هر قطعه سکه در بازار روز یکشنبه 145000 هزار تومان بالا رفت و بر روی  قیمت ۱۲,۱۱۵,۰۰۰ (دوازده میلیون و یکصد و پانزده هزار) تومان قرار گرفت. اما در روز دوشنبه بازار ارز و طلای تهران وارد مسیر کاهش شد و قیمت سکه هم با افت -۰.۸۸ درصدی ، ۱۲,۰۱۰,۰۰۰ (دوازده میلیون و ده هزار) تومان نرخ گذاری شد.

در روز سه شنبه قیمت ها بار دیگر آرایش رشد به خود گرفت و سکه ۱۲,۱۱۵,۰۰۰ (دوازده میلیون و یکصد و پانزده هزار) تومان قیمت خورد.

 در بازار امروز چهارشنبه 17 شهریور 1400  قیمت سکه نسبت به روز قبل ، با ۶۰۰۰۰ تومان افزایش، ۱۲,۱۷۵,۰۰۰ (دوازده میلیون و یکصد و هفتاد و پنج هزار) تومان نرخ گذاری شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید