خبری مهم درباره یارانه و وام مسکن/ آخرین قیمت طلا، سکه و دلار در بازار امروز

کدخبر: ۴۳۹۸۴۱
مردم هر روز پیگیر اخبار وام مسکن و یارانه هستند. در این میان امروز شنبه 20 شهریور ماه قیمت طلا و سکه مسیر کاهش را دنبال کرد و در مقابل قیمت دلار صعود کرد.
خبری مهم درباره یارانه و وام مسکن/ آخرین قیمت طلا، سکه و دلار در بازار امروز

 به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز و طلا ی تهران در  شروع  این هفته  با کاهش قیمت ها همراه بود. قیمت هر گرم طلای 18 عیار امروز شنبه 20 شهریور ماه  به ۱,۱۷۵,۸۰۰ (یک میلیون و یکصد و هفتاد و پنج هزار و هشتصد ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۶۶ درصدی داشته است. قیمت سکه با کاهش ۰.۴۹ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۱۲,۱۵۰,۰۰۰ (دوازده میلیون و یکصد و پنجاه هزار) تومان معامله شد و این در حالی است که این فلز زرد روز پنجشبه هفته گذشته افزایش 35 هزار تومانی را تجربه کرده بود و با قیمت  12 میلیون و 210 هزار تومان بسته شده بود.اما در مقابل  قیمت طلا و سکه ، امروز قیمت دلار به پیشروی هفته گذشته ادامه داد و در نهایت با ۱۰ تومان افزایش، ۲۷,۸۳۰ (بیست و هفت هزار و هشتصد و سی ) تومان نرخ گذاری شد.

قیمت مسکن در این سال ها  همگام با رشد قیمت دلار،  مصالح ساختمانی ، قیمت زمین و ..... افزایش چشمگیری داشته است . در این میان  وام مسکن همیشه طرفداران زیادی دارد. فرقی نمیکند که شما جوان باشید یا میانسال. هر خبری که در مورد وام مسکن منتشر  شود با استقبال مردم ایران مواجه می شود تا شاید راه حلی برای  خانه دار شدن باشد. تنها بانک تخصصی در بخش مسکن چند روز قبل در خبری از موافقت شورای پول و اعتبار با افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن از محل حساب سپرده پس‌انداز مسکن جوانان به یک میلیارد تومان خبر دادبر این اساس دارندگان حساب پس‌انداز مسکن جوانان که از سال ۱۴۰۰ اقدام به افتتاح این حساب کنند، در یک دوره انتظار ۵ تا ۱۵ می‌توانند از تسهیلات مرتبط با این حساب بهره مند شوند.نرخ سود این تسهیلات برای کسانی که ۵ سال ماهانه اقدام به واریز ۲۰۰ هزار تومان کنند، ۶ درصد است.ولی در پایان سال پنجم (سال ۱۴۰۵) در تهران ۴۰۰ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ و مراکز استان ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن دریافت خواهند کرد.نرخ سود این تسهیلات برای کسانی که در پایان سال پانزدهم اقدام به دریافت آن کنند، ۹ درصد است.ارقام واریزی دارنده این حساب در ۵ سال اول ماهانه ۲۰۰ هزار تومان، در سال‌های ششم تا دهم هر ماه ۳۰۰ هزار تومان و در سال‌های یازدهم تا پانزدهم نیز ماهانه ۴۰۰ هزار تومان است تا بتواند وام یک میلیارد تومانی را در پایان سال پانزدهم دریافت کند. بر اساس اعلام بانک مذکور، بازپرداخت تسهیلات یک میلیارد تومانی مسکن، ۲۰ ساله است.با این حساب رقم اقساط آن ماهانه ۸ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۲۵۹ تومان خواهد بود.وام گیرنده در پایان سال بیستم، ۲ میلیارد و ۱۵۹ میلیون و ۳۴۲ هزار تومان به بانک برمی‌گرداند که با کسر یک میلیارد تومان اصل وام، یک میلیارد و ۱۵۹ میلیون و ۳۴۲ هزار تومان آن سود این تسهیلات خواهد بود.

در کنار اخبار وام مسکن مردم هر ماه منتظر زمان واریز پرداخت یارانه هم هستند. سازمان هدفمندسازی یارانه ها با صدور اعلامیه ای اعلام کرد یکصد و بیست و هفتمین مرحله یارانه نقدی مربوط به شهریور ماه سال جاری روز شنبه مورخ 20/06/1400 راس ساعت 24:00 پرداخت خواهد شد.یارانه پرداختی شهریور ماه سال 1400 مانند سنوات گذشته به ازای هر نفر 45500 تومان به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به حساب سرپرستان خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد بود.همچنین براساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع رسانی های انجام شده قبلی، این ماه پانزدهمین قسط از اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی مرحله اول وام کرونا از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده اند کسر خواهد شد.

طرح واکسیانسیون کرونا چند ماهی  است که در ایران آغاز به کار کرده است و شهروندان بر اساس رتبه بندی نسبت به انجام و دریافت واکسن کرونا اقدام می کنند.حالا قرعه به نام دانشجویان و طلاب افتاده است .  علی شریفی زارچی سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت  در این باره  گفت: سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا برای دانشجویان و طلاب فعال شده است.  شریفی زارچی با اعلام این خبر افزود: دانشجویان زیر مجموعه وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور می‌توانند به سایت salamat.gov.ir مراجعه و با ورود کد ملی، تاریخ تولد و شماره همراه ثبت نام و بلافاصله زمان و مکان تزریق واکسن را انتخاب کنند.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید