پاداش 20 میلیون تومانی برای گزارش دهندگان مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز

کدخبر: ۴۴۰۴۴۶
بر اساس اعلام وزارت نیرو، پاداش معرفی مراکز غیرمجاز در یکی از نهاد‌های دولتی و یا نهاد‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، تا ۲۰ میلیون تومان افزایش می یابد.
پاداش 20 میلیون تومانی برای گزارش دهندگان مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جمع بندی گزارش‌های ارسالی نشانگر آن است، استفاده غیرقانونی از تعرفه برق خانگی و یا از طریق انشعاب مستقیم (برق دزدی) برای استخراج رمزارز به ترتیب از ۶ و ۵ درصد در سال ۱۳۹۹ به ۱۲ و ۱۰ درصد در بهار سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

ارائه این آمار از آن جهت نگران کننده است که افزایش استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج رمزارز در خانه‌ها و یا به صورت انشعاب پشت کنتور احتمال آسیب رساندن به دستگاه‌های الکتریکی همسایگان (شامل یخچال، کولر، تلویزیون و ..) را به شدت افزایش می‌دهد.

گزارش توانیر همچنین بیانگر افزایش سهم گزارشات مردمی در شناسایی و جمع آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز از ۱۱ درصد در سال ۱۳۹۹ به حدود ۲۰ درصد در بهار سال ۱۴۰۰ می‌باشد.

وزارت نیرو به گزارش‌های مردمی که منجر به کشف مراکز غیرمجاز شوند تا سقف ۱۰ میلیون تومان پاداش ارائه می‌دهد و در صورتی که مرکز غیرمجاز در یکی از نهاد‌های دولتی و یا نهاد‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، باشد، مبلغ پاداش دو برابر شده و سقف آن به ۲۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت. در این راستا، تاکنون نزدیک به ۳ میلیارد تومان به عنوان پاداش به عاملین شناسایی مردمی پرداخت شده است.

افراد می‌توانند گزارش های شناسایی خود را از طریق سامانه توانیر به آدرس https://tavanir.org.ir/samaat، سامانه تلفنی ۱۲۱ و یا مراجعه حضوری به دفاتر حراست شرکت‌های توزیع نیروی برق ثبت کنند.

از آنجایی که ملاحظات مربوط به حفظ محرمانگی هویت عاملان شناسایی برای شرکت‌های برق ضروری است، از این رو کلیه مکاتبات مربوط به پیگیری گزارش‌ها به صورت محرمانه انجام می‌شود و افراد باید تا اعلام نتیجه نهایی از طرف شرکت‌های برق صبور باشند و از ثبت کردن گزارش‌های تکراری حتما خودداری کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید