در نظرخواهی از۲۰۰۰ فعال اقتصادی مطرح شد

شناسایی شاگرد اول و آخر دستگاه‌های دولتی در تسهیل کسب‌وکار + جدول

کدخبر: ۴۴۱۵۱۱
اقتصادنیوز: دنیای اقتصاد در گزارشی نتایج نظرسنجی از 2000 فعال اقتصادی درباره نوع مواجهه دستگاه‌های دولتی با کسب‌وکارها را منتشر کرده است.
شناسایی شاگرد اول و آخر دستگاه‌های دولتی در تسهیل کسب‌وکار + جدول

به گزارش اقتصادنیوز در بخشی از این گزارش آمده است: دستگاه‌های دولتی مردود در تسهیل محیط کسب‌وکار، براساس یک نظرسنجی از ۲هزار فعال اقتصادی، مشخص شدند. مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی و پایش اصل ۴۴ اتاق بازرگانی ایران، عملکرد دستگاه‌های استانی و ملی در چهار مولفه مرتبط با کسب‌وکار را بررسی کرده است.

این مولفه‌ها شامل «سهولت در فرآیندهای اداری و سرعت در ارائه خدمات»، «کیفیت رسیدگی به درخواست‌های قانونی مراجعان»، «نحوه رفتار با فعالان اقتصادی و تکریم ارباب رجوع» و «شفافیت و اطلاع‌رسانی در زمینه ارائه خدمات» است. بر اساس نتایج طرح ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی مرتبط با محیط کسب‌وکار، مطابق اطلاعات سال ۹۹، شاخص ملی به عدد ۶۶/ ۴ (امتیاز یک به معنی رضایت کامل و امتیاز ۱۰ به معنی نارضایتی مطلق است) رسیده که نشان‌دهنده کاهش رضایت فعالان اقتصادی نسبت به سال ۹۸ ( ۴۷/ ۴) است. از نگاه فعالان اقتصادی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در بخش صنعت و خدمات، بدتر بوده است.

Untitled-1

در این گزارش آشکار شده است که رضایت فعالان اقتصادی از عملکرد دستگاه ‌های اجرایی کاهش یافت. نتایج سومین گزارش ملی اتاق ایران نشان می‌دهد نمره 2هزار فعال اقتصادی به عملکرد بانک مرکزی بسیار پایین است. این نهاد در گزارش سال 99 اتاق ایران نمره ضعیف 09/ 7 را کسب کرده است. در عین حال شهردای‌‌‌‌‌‌های کشور با نمره 54/ 6 و نیز سازمان تامین اجتماعی با نمره 20/ 5 در رده‌‌‌های بعدی بدترین سازمان‌های کشور از منظر این شاخص قرار دارند. در عین حال مشارکت‌‌‌کنندگان در این طرح، از سه دستگاه دیگر شامل سازمان بهزیستی کل کشور، سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشترین رضایت را داشته‌‌‌اند. گزارش اتاق ایران از عملکرد دستگاه‌های اداری کشور که با محیط کسب و کار در ارتباطند، حاکی از آن است که نمره کشور از 47/ 4 در سال 1398 به 66/ 4 در سال 1399 تنزل یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید