گزارش اقتصادنیوز از بازار طلا و ارز ایران؛

بازار ارز از تپش افتاد/ سکه چشم انتظار قیمت دلار

کدخبر: ۴۴۱۶۱۰
بازار ارز امروز یکشنبه 28 شهریور 1400 شاهد کاهش قیمت دلار و قیمت سکه بود.
بازار ارز از تپش افتاد/ سکه چشم انتظار قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز ،  قیمت دلار در ادامه معاملات روز گذشته 380 تومان بالا رفت و در نهایت با ۲۷,۶۰۰ (بیست و هفت هزار و ششصد ) تومان بسته شد. این اسکناس آمریکایی در شروع معاملات بازار ارز امروز بر خلاف روند صعودی روز قبل پیش رفت و  با کاهش ۱.۰۹ درصدی، از ۲۷,۶۰۰ (بیست و هفت هزار و ششصد ) تومان به ۲۷,۳۰۰ (بیست و هفت هزار و سیصد ) تومان رسید.

قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار روز گذشته با کاهش ۱.۴ درصدی روبرو شد و از ۱,۱۵۱,۶۰۰ (یک میلیون و یکصد و پنجاه و یک هزار و ششصد ) تومان به ۱,۱۳۵,۶۰۰ (یک میلیون و یکصد و سی و پنج هزار و ششصد ) تومان رسید. این کاهش قیمت در بازار داخلی طلا در حالی اتفاق افتاد که قیمت طلا در بازارهای جهانی در حال افزایش بود.

امروز یکشنبه بازار  طلای جهانی تعطیل بود اما در بازار داخلی ایران قیمت طلا به روند نزولی روز قبل ادامه داد و  با کاهش ۰.۳۸ درصدی به ۱,۱۳۱,۲۰۰ (یک میلیون و یکصد و سی و یک هزار و دویست ) تومان معامله شد.

قیمت سکه روز گذشته ۱۵,۰۰۰ هزار تومان پیشروی کرد و  با افزایش ۰.۱۲ درصدی توانست از ۱۱,۸۱۰,۰۰۰ (یازده میلیون و هشتصد و ده هزار) تومان به ۱۱,۸۲۵,۰۰۰ (یازده میلیون و هشتصد و بیست و پنج هزار) تومان برسد.

در شروع معاملات بازار امروز یکشنبه با افت قیمت دلار ، قیمت سکه هم پایین رفت و با ۶۰۰۰۰ تومان کاهش، ۱۱,۷۶۵,۰۰۰ (یازده میلیون و هفتصد و شصت و پنج هزار) تومان نرخ گذاری شد.

اخباری که توجه فعالان بازار را جلب کردند

سخنگوی وزارت خارجه ایران، آمریکا را ناقض برجام خواند و تاکید کرد که ایران با جایگزینی برجام موافق نیست. براساس اظهارات خطیب‌زاده ایران برنامه‌ای برای ملاقات با مقامات آمریکایی در حاشیه نشست سازمان ملل ندارد. خبر دیگری که در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز جلب توجه می‌کند به افزایش صادرات بنزین ایران در دوره تحریم مربوط می‌شود. بر این اساس در حالی که اکثر پالایشگاه‌های جهان میزان ظرفیت خود را در دوره شیوع بیماری کوید 19 کاهش دادند صادرات ایران در سال 2020 نسبت به سال قبل از آن به طور قابل توجهی رشد کرد.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید