گزارش اقتصادنیوز از بازار طلا و ارز ایران

تلاش دلار برای گرفتن یک کانال /قیمت سکه به کما رفت؟

کدخبر: ۴۴۰۳۰۷
در پی سقوط قیمت دلار در بازار و ورود به کانال 26 هزار تومان، قیمت سکه هم کانال 12 میلیون تومان را از دست داد و در ادامه روند بازار تلاش کردند تا این کانال ها را پس بگیرند.
تلاش دلار برای گرفتن یک کانال /قیمت سکه به کما رفت؟

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در شروع معاملات بازار ارز  دوشنبه 22 شهریور 1400،  کانال 27 هزار تومان را از دست داد. این در حالی بود که در دو روز گذشته قیمت دلار در این کانال ثبات پیدا کرده بود.  قیمت دلار در روز شنبه این هفته تا نزدیک کانال 28 هزار تومان هم پیشروی کرد. و در  نهایت از رسیدن به این کانال بازماند و تسلیم شد. قیمت دلار در روز شنبه  با ۱۰ تومان افزایش، ۲۷,۸۳۰ (بیست و هفت هزار و هشتصد و سی ) تومان نرخ گذاری شد.

 در معاملات روز یکشنبه ورق بازار ارز و طلا با خبر آمدن مدیر کل آژانس بین المللی اتمی به ایران  برگشت و دلار وارد روند نزولی شد  قیمت دلار  در روز یکشنبه  330 تومان پایین رفت  و در نهایت با ۲۷,۵۰۰ (بیست و هفت هزار و پانصد ) تومان بسته شد.

در بازار ارز روز دوشنبه 22 شهریور ماه  قیمت دلار در ساعت 11:00 صبح به وقت تهران کانال 27 هزار تومان را از دست داد و با قیمت 26 هزار و 970 تومان معامله شد. قیمت دلار تا ساعت 14:00 در این کانال ماندگار بود اما با مقاومت توانست بار دیگر کانال 27 هزار تومان را پس بگیرد. قیمت دلار در ادامه معاملات بازار با قیمت 27 هزار و 100 تومان بسته شد.

قیمت سکه هم در این سه روز اخیر، هم قدم قیمت دلار آمریکا شده و در حال عقب نشینی است. قیمت سکه روز شنبه با کاهش ۰.۴۹ درصدی  به کار خود پایان داد و بر روی ۱۲,۱۵۰,۰۰۰ (دوازده میلیون و یکصد و پنجاه هزار) تومان قرار گرفت.

در روز یکشنبه این فلز زرد رنگ بار دیگر مسیر نزول را در پیش گرفت درنهایت توانست قیمت  ۱۲,۰۹۰,۰۰۰ (دوازده میلیون و نود هزار) تومان  را برای خود ثبت کند. قیمت سکه در  آغاز معاملات دوشنبه در ساعت 11:00 صبح  به وقت ایران  مرز حساس 12 میلیون تومان را از دست داد و وارد کانال 11 میلیون تومان شد . این فلز گران بها تا ساعت 17:00در این کانال ماند و در نهایت نتوانست خود را به کانال 12 میلیون تومان برساند. قیمت سکه با 11 میلیون و 850 هزار تومان مبادله شد.

بازدهی بازارهای 22 شهریور 1400

قیمت درهم امارات در شروع معاملات مرز 7 هزار و 500 تومانی را از دست داد و روی 7 هزار و 400 تومان قرار گرفت. قیمت درهم در ادامه قدری رشد کرد و در آخرین ساعات معاملات روز دوشنبه روی 7 هزار و 450 تومان قرار گرفت. تحلیل‌گران معتقد بودند قرار گرفتن درهم زیر مرز 7 هزار و 500 تومان باعث می‌شود انتظارات کاهشی در بازار دلار تقویت شود. قیمت درهم در طول معاملات دیروز نتوانست به کانال 7 هزار و 500 تومان بازگردد، از این رو می‌توان گفت تاثیر قیمت درهم بر روند قیمتی دلار منفی بود. البته حباب قیمتی دلار با مقیاس درهم مثبت است و اگر  قیمت درهم را در نرخ تبدیل 3.673 ضرب کنیم عدد 27 هزار و 364 تومان به دست می‌آید که از نرخ انتهای روز دلار بیشتر بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید