گزارش اقتصادنیوز از بازار طلا و ارز ایران؛

سکه با سر به زمین خورد/ دلار کانال عوض کرد

کدخبر: ۴۴۰۲۱۲
قیمت دلار و قیمت سکه امروز دوشنبه 22 شهریور 1400 با سر به زمین خوردند.
سکه با سر به زمین خورد/ دلار کانال عوض کرد

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز و طلای تهران روز گذشته  تحت تاثیر سفر گروسی به تهران، بیانیه مشترک ایران و آژانس  و یک خبر منفی مربوط به افغانستان بود؛ پاکستان اعلام کرده که به دلیل کمبود دلار در افغانستان، معاملات تجاری با این کشور را با روپیه انجام خواهد داد. کمبود دلار در بازار هرات، برای بازار نقدی ایران خبر خوبی نبود و دلار هرات نیز با همین خبر کمی بالا رفت، اما نتوانست تثبیت بدهد.

قیمت دلار آمریکا روز گذشته در واکنش به خبر سفر ناگهانی مدیر کل آژانس بین المللی اتمی به ایران 330 تومان پایین رفت  و در نهایت با ۲۷,۵۰۰ (بیست و هفت هزار و پانصد ) تومان بسته شد. این اسکناس آمریکایی در شروع معاملات بازار امروز عقب گرد بیشتری را تجربه کرد و  کانال 27 هزار تومان را از دست داد. قیمت دلار در بازار امروز دوشنبه 22 شهریور ماه  با ۵۵۰ تومان کاهش، ۲۶,۹۵۰ (بیست و شش هزار و نهصد و پنجاه ) تومان نرخ گذاری شد.

قیمت سکه هم سرنوشتی مشابه دلار آمریکا داشت. روز گذشته قیمت سکه با افت 60 هزار تومانی روبرو شد و در نهایت بر روی ۱۲,۰۹۰,۰۰۰ (دوازده میلیون و نود هزار) تومان قرار گرفت.

قیمت سکه در بازار امروز  کانال 12 میلیون تومان را از دست داد و با 225 هزار تومان کاهش ۱۱,۸۶۵,۰۰۰ (یازده میلیون و هشتصد و شصت و پنج هزار) تومان معامله شد.

 

 

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید