فوری/ صرافی کوینکس در ایران فیلتر شد

کدخبر: ۴۴۴۵۲۳
صرافی ارز دیجیتال کوینکس (CoinEx) که میزبان هزاران معامله‌گر ایرانی است، در ایران فیلتر شده است.
فوری/ صرافی کوینکس در ایران فیلتر شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ارز دیجیتال، از روز پنجشنبه ۸ مهر، کاربران صرافی ارز دیجیتال کوینکس نمی‌توانند با آی‌پی ایران به آدرس این صرافی دسترسی پیدا کنند.

همچنین طبق گزارش‌های کاربران، روز پنجشنبه با فیلترشدن کوینکس برای مدتی کد تأیید پیامکی هم با مشکل مواجه شده بود و بعضی از معامله‌گران ساکن ایران نمی‌توانستند کد تأیید را برای ورود دریافت کنند. با بررسی‌های ارزدیجیتال، این مشکل هم‌اکنون رفع شده است؛ اما فیلترینگ این صرافی ادامه دارد.

کوینکس را می‌توان بزرگترین یا حتی تنها صرافی بین‌المللی دانست که به‌طور رسمی اعلام کرده است میزبان کاربران ساکن ایران است و پاسپورت ایرانی را برای احراز هویت می‌پذیرد. سایر صرافی‌های خارجی به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، از پذیرش کاربران ایرانی امتناع می‌کنند یا دست‌کم مدارک ایرانی را برای احراز هویت به رسمیت نمی‌شناسند.

پذیرش کاربران ایرانی از سمت کوینکس باعث شده بود که فعالان حوزه ارزهای دیجیتال نسبت به این موضوع مشکوک شوند؛ چراکه برای یک صرافی بین‌المللی ارائه خدمات به کشورهای تحت‌تحریم می‌تواند خطر جریمه‌های سنگین را به همراه داشته باشد و از نظر بسیاری از فعالان بسیار مشکوک است که یک صرافی خارجی به‌طور آشکار میزبان کاربران ساکن ایران است.

پس از اجباری‌شدن احراز هویت در صرافی بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات، به‌عنوان یکی از جایگزین‌های اصلی، کاربران ایرانی بیش از پیش در کوینکس ثبت‌نام کردند. مشخص نیست چه تعداد کاربر ایرانی در کوینکس فعالیت می‌کنند؛ اما با توجه به آمار وب‌سایت الکسا، این صرافی در ایران رتبه ۸۴ پربازدیدترین وب‌سایت‌ها را به خود اختصاص داده است و این طور به نظر می‌رسد که بخش بزرگی از کاربران این صرافی ساکن ایران هستند.

چندی پیش رحیم زارع خطاب، نماینده مجلس، طی‌ نامه‌ای به دادستان کل کشور خواستار مسدودسازی صرافی‌های بین‌المللی ارز دیجیتال شده بود و در آن به‌طور خاص به کوینکس اشاره شده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید