بازار خودرو در انتظار مذاکرات وین؛

خودروی ۱۲ میلیارد تومانی در بازار

کدخبر: ۴۴۷۶۳۱
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تبریز گفت: در دو هفته گذشته قیمت خودرو تقریبا ثابت بوده، اما از نظر تقاضا به ندرت خرید و فروش انجام می‌شود. کل بازارها به خصوص بازارهای خودرو، مسکن و طلا منتظر تحولات سیاسی و اقتصادی و به نتیجه رسیدن مذاکرات وین است.
 خودروی ۱۲ میلیارد تومانی در بازار

به گزارش اقتصادنیوز ،  ابراهیم مددیان در گفت‌وگو با  ایلنا در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: در دو هفته گذشته قیمت خودرو تقریبا ثابت بوده است، اما از نظر تقاضا بازار خودرو کلا به کما رفته است و به ندرت خرید و فروش انجام می‌شود. کل بازارها به خصوص بازارهای خودرو، مسکن و طلا منتظر تحولات سیاسی و اقتصادی هستند. می‌توان گفت بازار منتظر به نتیجه رسیدن مذاکرات وین است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تبریز با اشاره به نرخ روز خودرو در بازار اظهار کرد: قیمت سمند LX در بازار 205 میلیون تومان، پژو 206 تیپ2 حدود 245 تا 246  میلیون تومان، پراید 131 به میزان 137 میلیون تومان، پژو پارس تیوفایو 310 میلیون تومان، پژو پارس معمولی 275  میلیون تومان، تیبا صندوقدار 156 میلیون تومان و تیبا1 146 میلیون تومان است. از میان خودروهای خارجی هم گرانترین خودروهای موجود در بازار حدود 12 میلیارد تومان است.

وی در ادامه افزود: طرح واردات خودرو نیز تاثیرگذار است، اگر واردات آزاد شود هم بازار از حالت انحصاری خارج می‌شود و هم قیمت‌ها کاهش 30 تا 40 درصدی خواهد داشت، بنابراین خریداران تا زمان به نتیجه رسیدن این طرح از خرید خودداری می‌کنند. در نتیجه این عوامل 90 درصد بازار در رکود است و فقط کسانی که نیاز فوری دارند اقدام به خرید خودرو می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید