سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی:

دولت قبل مجلس را دور زده!/ 15 هزار میلیاردی که از قرارداد با فرانسویان گرفتید چه شد؟

کدخبر: ۴۴۸۳۹۹
یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قبل قراردادی با ارزش ۴.۵ میلیون یورو با دو شرکت کانادایی و فرانسوی بدون اطلاع مجلس منعقد کرده و مجلس را دور زده است.
دولت قبل مجلس را دور زده!/ 15 هزار میلیاردی که از قرارداد با فرانسویان گرفتید چه شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی و بعد از قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی درباره عملکرد سازمان امور مالیاتی کشور در نحوه تهیه و اجرای طرح جامع مالیاتی در اخطاری گفت: طبق اصل ۷۷ قانون اساسی باید تمامی قراردادها در مجلس  مورد بررسی قرار گیرد اما آقایان با شرکت های خارجی همچون شرکت های کانادایی و فرانسوی قراردادهایی را منعقد کرده و به اطلاع مجلس نرساندند. آنها مجلس را دور زدند و شأن مجلس را حفظ نکردند.

وی ادامه داد: تخلفاتی صورت گرفته از جمله این که با شرکت های کانادایی و فرانسوی قرارداد ۴.۵ میلیون یورویی بسته شده و ۱۵ هزار میلیارد گرفته اند باید این اعتبارات در محل مورد نظر هزینه می شد اما آقایان در محل دیگری جز مصوبه مجلس شورای اسلامی هزینه کردند. باید مشخص شود که این پول ها کجا رفته است به نظرم این خلأ در کمیسیون اقتصادی وجود دارد.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آقایانی که موضوع محرمانه و غیرمحرمانه را پیش می کشند کسانی هستند که همه چیز در دولتشان محرمانه بود که از جمله آن می توان به قرارداد توتال اشاره کرد. اصل دولت قبل محرمانه بود و حالا دیگران را متهم می کنند آنها خدای مسائل محرمانه بودند  ملت عزیز بدانند دولت قبل مسائل مرتبط با سازمان امور مالیاتی را محرمانه می دانست و از مجلس مخفی می کرد حالا با پیگیری های کمیسیون اقتصادی موضوع روشن شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید