آخرین وضعیت جایگاه عرضه سوخت/ بیش از ۹۵ درصد پمپ های سوخت رسانی فعال شدند

کدخبر: ۴۵۰۷۰۱
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص آخرین وضعیت جایگاه های سوخت کشور توضیحاتی ارائه کرد.
آخرین وضعیت جایگاه عرضه سوخت/ بیش از ۹۵ درصد پمپ های سوخت رسانی فعال شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان،  ویس کرمی، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص آخرین وضعیت جایگاه های سوخت کشور تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۹۵ درصد از ۵۸ هزار پمپ سوخت رسانی کشور فعال هستند.

او ادامه داد: ۱۱۰۰ جایگاه سوخت به روش سامانه هوشمند سوخت در مدار قرار گرفته اند.

این مقام مسئول تاکید کرد: برای هیچ یک از جایگاه هایی که به سامانه هوشمند متصل شده اند مشکل مجددی پیش نیامده  است و در راه اندازی سامانه هوشمند همه بحث های امنیتی را در نظر گرفته ایم.

ویس کرمی بیان کرد: ۲ هزار و ۶۵۰ جایگاه هم بدون سامانه هوشمند، سوخت عرضه می‌کنند که در کل حدود ۴ هزار جایگاه سوخت در مدار سوخت رسانی قرار دارند.

این مقام مسئول گفت: تمام اطلاعات در جایگاه ها حذف شده است و بازگشت به روال گذشته زمانبر است.
 
او تاکید کرد: با توجه به آمادگی که از قبل برای قطعی احتمالی سامانه در این شرکت وجود داشت و سناریوهای مختلفی که در این زمینه پیش‌بینی شده بود، عملیات فعال‌سازی نخستین جایگاه‌ها در نیم ساعت ابتدایی این اتفاق ممکن شد.
 
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی افزود: تلاش کردیم در کمترین زمان ممکن عرضه سوخت خودروها را فراهم کنیم و امیدواریم تا دو روز آینده سامانه های هوشمند توزیع سوخت در همه جایگاه ها فعال  شود.
 
ویس کرمی تصریح کرد: سهمیه سوخت تمام خودروها محفوظ است و بر اساس گفته وزیر محترم نفت با هماهنگی رئیس‌جمهور، سهمیه بنزین ویژه‌ای به منظور جبران اختلال در سوخت رسانی، برای مردم در نظر گرفته می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: در بحث سامانه حمل و نقل ناوگان سنگین نیز تلاش کردیم با فعال‌سازی قیمت نفت‌گاز آزاد (۶۰۰ تومان) برای خودروهای سنگین مشکلی ایجاد نشود و خوشبختانه در بخش حمل و نقل ناوگان سنگین و نیز تانکرهای حمل فرآورده کمترین مشکل را داشتیم.
 
او ضمن قدردانی از زحمات مالکان جایگاه‌ها در مدیریت این چالش گفت: مالکان جایگاه‌های عرضه سوخت نیز همچون همیشه به‌صورت شبانه‌روزی پای کار بودند.
 

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی درباره فعالیت واحدهای سیار سوخت رسان گفت: به کمک بخش خصوصی از دو سال گذشته تاکنون حدود ۶۰ خودروی سوخت رسان بین راهی در تهران و دیگر کلان شهر‌های کشور فعال شده اند که در این دو روز به امر سوخت رسانی کمک کرده اند.

او افزود: در صورتی که استانداردهای ایمنی و دستورالعمل ها را در عرضه سوخت رعایت کنند تعداد این واحدها می تواند بیشتر هم شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید