صعود قیمت سکه در معاملات پشت خطی؛

نگاه بازیگران سکه به طلا /پیش بینی قیمت سکه

کدخبر: ۴۵۱۴۱۹
اقتصادنیوز: نگاه بازیگران به سیگنال مثبت بایدن درحاشیه اجلاس جی -20 درباره بازگشت آمریکا به برجام است. بنابراین امروز دوشنبه 10 آبان 1400 بازار طلا بار دیگر شاهد نوسان محدود قیمت سکه است.
نگاه بازیگران سکه به طلا /پیش بینی قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، روز گذشته  با کاهش قیمت دلار ، فلز گران‌بهای داخلی نیز افت قیمت را تجربه کرد. روز یکشنبه قیمت سکه  ۵۵ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و در محدوده ۱۱میلیون و ۸۱۵ هزار تومان قرار گرفت.

قیمت سکه در روزهای اخیر توان عبور به بالای مرز ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی را نداشته است. از آن سو، فلز گران‌بهای داخلی در کانال ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مورد حمایت قرار گرفته است. در دومین روز هفته نیز با اینکه کاهشی‌ها قدرت را در دست گرفتند ولی سطح ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی حفظ شد.

به باور تحلیل‌گران فنی در صورتی که فلز گران‌بهای داخلی محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست بدهد، احتمال افت قیمتی سکه تا محدوده ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان وجود دارد. مقاومت بزرگ رو‌به‌روی بازیگران سکه نیز محدوده ۱۲ میلیون و۲۰۰ هزار تومانی است.

معامله‌گران سکه به رفتار امروز اونس طلا نیز توجه زیادی خواهند داشت. طلا در انتهای هفته گذشته نتوانست مرز هزار و ۸۰۰ دلاری را حفظ کند و به سوی حمایت هزار و ۷۸۰ دلار حرکت کرد. با این حال، در صورتی که فلز زرد در هفته جاری به سوی مرز هزار و ۸۰۰ دلار حرکت کند، افزایشی‌های بازار سکه نیز فعالانه‌تر در موقعیت خرید قرار خواهند گرفت.

Untitled-21

در معاملات پشت خطی  هم قیمت سکه دیشب بر روی  ۱۱ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان قرار گرفت  که نسبت به قیمت روز  یکشنبه ۵ هزار تومان بالاتر بود. قیمت سکه در معاملات پشت خطی شنبه شب  ۱۱ میلیون و ۸۳۵ هزار تومان اعلام شده بود.

دیشب بخشی از بازیگران فلز گران بهای داخلی سعی می کردند بار دیگر اخبار برجام و صحبت های وزیر امور خارجه و بایدن را برجسته کنند.  رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس جی -20 اظهار داشت که با سران انگلیس، آلمان و فرانسه توافق نظر دارند که بهترین راه در خصوص مساله هسته‌ای ایران، دیپلماسی است. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد که «ما همچنان از قضاوت بد دونالد ترامپ در خروج از برجام رنج می‌بریم.»

وزیر خارجه آمریکا نیز گفت: تمامی گزینه ها برای مقابله با ایران روی میز است. متاسفانه ایران در حال پیشروی در برنامه هسته ای خود است. زمان مورد نیاز ایران برای تولید مواد شکاف پذیر به منظور تولید سلاح اتمی رو به کاهش است.

بنابراین می توان پیش بینی کرد که  نگاه بازیگران سکه به سیگنال مثبت بایدن  درحاشیه اجلاس جی -20 درباره بازگشت آمریکا به برجام  است. امروز دوشنبه 10 ابان 1400  بازار طلا بار دیگر شاهد نوسان محدود قیمت سکه  است. البته معامله‌گران سکه به رفتار امروز اونس طلا نیز توجه زیادی خواهند داشت.، در صورتی که فلز زرد در هفته جاری به سوی مرز هزار و ۸۰۰ دلار حرکت کند، افزایشی‌های بازار سکه نیز فعالانه‌تر در موقعیت خرید قرار خواهند گرفت.

پشت خطی2

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید