پیشنهاد ترمیم دستمزد کارگران روی میز وزارت کار

خبر خوب درباره دستمزد و حقوق کارگران

کدخبر: ۴۵۳۱۴۳
علی‌حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیشنهادهای لازم در زمینه ترمیم حقوق و دستمزد کارگران آماده شده است تا بتوانیم مشکلات این قشر را به حداقل برسانیم.
خبر خوب درباره دستمزد و حقوق کارگران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، «علی‌حسین رعیتی‌فرد» در نخستین نشست شورای عالی کار در دولت سیزدهم اظهار داشت: با تاکید وزیر تعاون بررسی‌های کارشناسی در زمینه معیشت و دستمزد کارگارن انجام شده است، همچنین درصدد هستیم مباحث حقوق و دستمزد و موضوعات دیگر در زمینه جامعه کارگری و کارفرمایی را بر اساس قانون و نظر شرکای اجتماعی حل و فصل کرده و به نتیجه مطلوب برسانیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تشریح مصوبه‌های شورای عالی کار، گفت: نخستین مصوبه تمدید آیین‌نامه مستثنی شدن خدام و کارکنان بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، مدارس علوم دینی موقوفه و موقوفات عام غیرتولیدی از شمول موادی از قانون کار بود.

به گفته رعیتی فرد، این آیین‌نامه به استناد ماده ۱۹۱ قانون کار در سال ۷۳ به تصویب هیات وزیران رسیده که بر اساس آن خدام و کارکنان بقاع متبرکه دارای سه نفر یا کمتر نیروی انسانی (که در آخرین تمدید در سال ۸۹ عبارت سه نفر به پنج نفر اصلاح شد) شاغل هستند، از شمول برخی مواد قانون کار به مدت پنج سال معاف می‌شوند.

این مقام مسوول ادامه‌داد: با توجه به پایان مهلت پنج سال، این آیین‌نامه با موافقت اعضا تمدید شد که برای تصویب نهایی به هیات وزیران ارسال می‌شود.

وی در تشریح سایر مصوبه‌های شورای عالی کار اظهار داشت: پیشنهاد تبدیل کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار کارگری از نقدی به غیرنقدی نیز مطرح شد که با توافق اعضا، مقرر شد پرداخت نقدی بُن کارگری مانند روال سال‌های قبل ادامه پیدا کند.

رعیتی‌فرد ضمن اشاره به موضوع اتمام اجرای طرح اصلاح ساختار شرکت داروسازی «شهید قاضی»، گفت: اصلاح طرح ساختار این واحد تولیدی برای حفظ نیروی کار و اشتغال با موافقت اعضا تصویب شد و با توجه به اجرای کامل این طرح کارگران به محل کار خود بازگشتند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید