ریسک بالای خرید سکه

شوک غیر منتظره طلا به سکه /پیش بینی قیمت سکه

کدخبر: ۴۵۳۷۴۶
در معاملات پشت خطی قیمت سکه دیشب 12 میلیون و 440 هزار تومان اعلام شد که که نسبت به سه شنبه شب 180هزار تومان بالا تر بود .
شوک غیر منتظره طلا به سکه /پیش بینی قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه در انتهای معاملات نقدی  روز گذشته بر روی 12 میلیون  و 275 هزار تومان قرار گرفت اما در معاملات پشت خطی قیمت سکه دیشب 12 میلیون و 440 هزار تومان اعلام شد  که نسبت به سه شنبه شب 180هزار تومان بالا تر بود . همچنین این قیمت نسبت به بازار روز چهارشنبه 165  هزار تومان گران تر بود. 

با این حساب  می توان گفت که معامله گران سکه فردایی در بازار امروز 20 آبان 1400 قیمت سکه را صعودی پیش بینی کرده اند.  

بدبینی در بازار سکه؟

روز گذشته قیمت اونس جهانی، به پرواز درآمد. با رسیدن گزارش تورم آمریکا و ثبت رکوردی 30 ساله، اونس جهانی جهشی 40 دلاری را تجربه کرد. شاخص قیمت مصرف‌کننده در بعد‌از‌ظهر روز چهارشنبه توسط وزارت کار ایالات متحده منتشر شد که خبر از تورمی 2/ 6 درصدی را در اقتصاد آمریکا داشت. این در حالی است که پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی رقمی در حدود 8/ 5 درصد بود.

با این رویداد، صحبت‌های جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده مبنی بر موقتی بودن تورم زیر سوال رفت و با افزایش شدید انتظارات تورمی، قیمت طلا به عنوان بهشت امن سرمایه‌گذاران برای فرار از تورم افزایش یافت و تا ساعت 18 به وقت تهران تا هزار و 869 دلار پیشروی کرد. اما در ادامه وارد روندی اصلاحی شد و تا ساعت 20 به هزار و 858 دلار بازگشت.

فعالان بازار نسبت به  رشد قیمت سکه بد بین هستند. از نظر برخی از معامله گرها  سکه مقاومت خود را شکانده است و برخی انتظار رسیدن قیمت سکه به مرز 12 میلیون و 600 هزار تومان را دارند .  البته در این میان عده ای معتقدند که شکست مقاومت هنوز اتفاق نیفتاده است  و خرید ریسک بالایی  دارد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید