با عدم موافقت کمیسیون بورس آمریکا؛

ایجاد صندوق معاملات نقدی بیت‌کوین منتفی شد

کدخبر: ۴۵۴۱۰۹
کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) با درخواست شرکت سرمایه‌گذاری VanEck برای راه‌اندازی صندوق معاملات اسپات یا معاملات نقدی بیت‌کوین موافقت نکرد.
ایجاد صندوق معاملات نقدی بیت‌کوین منتفی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از ماه مارس درخواست مدیر دارایی VanEck Investments برای ارائه صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) در این کشور را بررسی کرده و در نهایت با این طرح موافقت نکرده است.

SEC خاطرنشان کرد که عدم تایید به این دلیل است که بورس گزینه های هیئت مدیره شیکاگو (CBOE)، محل معامله پیشنهادی برای محصول، فرآیندها و راهکارهایی برای "جلوگیری از اعمال و شیوه های تقلبی و دستکاری" و "حفاظت از سرمایه گذاران و منافع عمومی" ندارد. 

 SEC ادعا کرد که وجود چنین توافقی از دستکاری بازار جلوگیری می کند و طرف های درگیر را مسئول‌تر می‌کند، یا به عبارت ساده‌تر، SEC از CBOE می‌خواهد که نوعی توافق با صرافی‌های نقدی امضا کند که حجم قابل‌توجهی از حجم معاملات جهانی بیت‌کوین را تسهیل می‌کند. بحث این است که نهادهایی که سعی در دستکاری قیمت بیت کوین دارند به این مکان‌ها می‌روند و CBOE باید نشان دهد که اختیارات کافی در این بازارها دارد تا دستکاری‌کنندگان به راحتی دستگیر شوند.

در حالی که هنوز تعدادی از برنامه‌های ETF بیت‌کوین در انتظار حکم SEC هستند، حکم VanEck به این معنی است که اکنون احتمال کمتری برای دریافت چراغ سبز توسط تنظیم‌کننده وجود دارد. در اوایل این ماه، SEC راه اندازی ETF های آتی بیت‌کوین را تایید کرد، پیشنهادهای سرمایه گذاری که قیمت بازار آتی بیت کوین (نه نقطه ای) را دنبال می‌کند.

شرکت‌کنندگان صنعت استدلال می‌کنند که ETF بیت‌کوین نقطه‌ای برای صنعت ارزشمندتر است، زیرا مستقیماً به منابع مالی برای نگهداری بیت‌کوین‌های واقعی نیاز دارد و همچنین کارمزدهای بسیار پایین‌تری نسبت به ETF‌های مبتنی بر معاملات آتی دارد. با این حال، SEC همچنان بی علاقه است و انتظار برای بیت کوین ETF نقطه ای ادامه دارد.

لازم به ذکر است صندوق‌های قبلی تایید شده صندوق‌های معاملاتی آتی بودند. باید دید با این تصمیم SEC آیا شوک جدید به بازار رمزارزها وارد خواهد شد یا خیر.

این تصمیم در شرایطی گرفته شد که انتظار می‌رود تپ‌روت بیت‌کوین امروز انجام می‌شود که می‌تواند تاثیر مثبتی بر بازار محبوب‌ترین رمزارز داشته باشد.

در ژانویه 2018، گرگوری مکسول، توسعه دهنده هسته بیت کوین (Bitcoin Core)، از پیشنهادی مبنی بر ارتقاء شبکه بیت کوین با اسکریپت قابل تغییر با حفظ حریم خصوصی رونمایی کرد. ماکسول طرحی را مطرح کرد که شامل تعدادی ابزار رمزنگاری برای افزایش قابل توجه حریم خصوصی کاربران بیت کوین می‌گشت. این پیشنهاد تحت عنوان تپ‌ روت (Taproot) به معنی حفظ حریم خصوصی با قابلیت تغییر اسکریپت نامگذاری شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید