چند غذای چندرغاز که تا گران نشده می‌توانید بخورید+ فیلم

کدخبر: ۴۵۴۱۵۲
گوشت گران است، مرغ هم آنقدر گران شده که تقریبا از سفره غذایی میلیون‌ها ایرانی حذف شده‌است.
چند غذای چندرغاز که تا گران نشده می‌توانید بخورید+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، چند روز قبل یک گزارش،  منتشر  شد که در آن ۱۲ اسموتی خوشمزه را برای آنکه صبح‌ها نوشیده شود تا حال خوبی داشته باشید معرفی کرده بودیم. اما در کامنت‌ها داد و فغان بلند بود که ما نون شب نداریم بخوریم، اسموتی بخوریم؟

  گوشت گران است، مرغ هم آنقدر گران شده که تقریبا از سفره غذایی میلیون‌ها ایرانی حذف شده‌است. ماهی هم که آنقدر دست‌نیافتنی شده که بهتر است ایرانی‌‌هایی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند، یعنی کمتر از ۱۱ میلیون حقوق دارند فکر خریدنش را از سرشان بیرون کنند. آنچه می‌ماند سبزیجات و مکمل‌ها گوشتی و تخم مرغ است. البته تخم مرغ هم حالا گران شده و شاید به زودی از سفره فقیران حذف شود.

  هدف از معرفی این غذاها ترویج یا تشویق به گیاه‌خواری نیست. شرایط به گونه‌ای شده که تهیه مواد غذایی برای کسانی که گیاه‌خواری می‌کنند هم دشوار شده‌است. ما معتقدیم که همه مواد غذایی باید ارزان در اختیار جامعه قرار بگیرد تا مردم بتوانند آنطور که می‌خواهند گوشت یا سبزیجات تهیه کنند اما مدتی‌است که ماهی چندبار قیمت مواد خوراکی تغییر می‌کند و البته گران‌تر می‌شود. تقریبا دولت هنوز هیچ اقدام سازنده‌ای برای تثبیت قیمت‌ها و کاهش آن‌ها نداشته و هر روز سفره ایرانیان کوچک و کوچکتر می‌شود. این‌که آرزو کنیم هر ایرانی بتواند صبح‌اش را با یک اسموتی خوشمزه شروع کند اشکالی ندارد اما ما هم می‌دانیم که این تنها یک آرزوی نسبتا محال است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید