گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت

تداوم ریزش قیمت سکه / دلار پشت مرز حمایتی

کدخبر: ۴۵۵۸۳۲
اقتصادنیوز: در بازار ارز و طلای امروز 29 آبان 1400 قیمت طلا و قیمت سکه ریزش کردند. قیمت دلار هم همچنان پشت مرز حمایتی به سر می برد.
تداوم ریزش قیمت سکه / دلار پشت مرز حمایتی

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار آمریکا عصر روز پنجشنبه گذشته  با ۲۸ هزار و ۱۵۰ تومان خرید و فروش شد. این اسکناس آمریکایی در بازار ارز تهران نوسان اندکی را تجربه کرد . دلار امروز با 28 هزار و 180 تومان شروع به کار کرد و  نتوانست سطح حمایتی ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومانی را پس بگیرد. در ادامعه روند امروز دلار  با همین قیمت به کار خود پایان داد. 

قیمت درهم روی 7 هزار و 710 تومان قرار گرفت

قیمت درهم در اخرین روز معاملاتی هفته گذشته تا 7 هزار و 740 تومان پیش رفت.قیمت درهم در بازار امروز اندکی ریزش کرد. درهم در انتهای معاملات امروز بر روی 7هزار رو 710 تومان قرار گرفت. با ضرب کردن قیمت درهم در عدد 3.673 عدد 28 هزار و 318 تومان به دست می‌آمد که از قیمت دلار در معاملات امروز  قدری  بالاتر بود.

قیمت طلا و سکه  ریزش کرد

بازار جهانی طلا امروز شاهد افت قیمت اونس طلا بود. قیمت اونس طلا در بازار امروز  1845 دلار بود.  در بازار داخلی هم قیمت طلا امروز با کاهش همراه بود. این فلز زرد رنگ در بازار امروز نسبت به آخرین روز هفته گذشته 3 هزار و 400  تومان ارزان شد و با 1 میلیون و 237 هزار تومان مبادله شد. 

طلا و سکه

  سکه در اخرین روز معاملاتی هفته گذشته با  ۱۲ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان خرید و فروش شد. قیمت سکه در بازار امروز عقب نشینی کرد. قیمت سکه در بازار امروز 55 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد. سکه در انتهای معاملات امرور 12 میلیون و 415 هزار تومان را برای خود ثبت کرد.  با احتساب قیمت 28 هزار و 180 تومان برای دلار اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 432 هزار تومان بود  و حباب قیمتی سکه 1.1 درصد به دست آمد.

اخباری که توجه فعالان بازار را جلب کردند!

از اخباری که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده بود می‌توان به سفر رئیس بانک مرکزی به عمان اشاره کرد، بر این اساس برخی معتقدند منظور سفر صالح‌آبادی رایزنی و تلاش برای دریافت نقدی پول‌های بلوکه شده است. خبر دیگر مربوط به پیش‌بینی افت قیمت دلار بود. برخی تحلیل‌گران معتقد بودند با نزدیک شدن به دور جدید مذاکرات قیمت دلار مسیر نزولی را دنبال می‌کند و در این هفته به کانال 26 هزار تومان وارد می‌شود، اما رفتار قیمتی دلار در صبح امروز علامتی از این حرکت نزولی را نشان نمی‌داد. به نظر می‌رسید فعالان بازار بیش از این که قیمت دلار را به سمت پایین هدایت کنند، در انتظار یک سینگنال قطعی از احیای برجام بودند و شروع مذاکرات به خودی خود تاثیر خاصی بر دیدگاه آن‌ها نداشت و در این مقطع فعالان بازار سعی می‌کردند محتاطانه رفتار کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید