تولید تخم‌مرغ در این استان افزایش می‌یابد

کدخبر: ۴۵۶۱۳۶
​سیدحامد عامل، استاندار اردبیل اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌یافته، تولید تخم‌مرغ در استان اردبیل افزایش خواهد یافت.
تولید تخم‌مرغ در این استان افزایش می‌یابد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سیدحامد عاملی بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از تخم‌مرغ مورد نیاز استان اردبیل در داخل استان تولید می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌یافته، امیدواریم با افزایش تولید این رقم در آینده به ۷۰ درصد برسد. 

وی افزود: با فعال‌سازی واحدهای تولید تخم‌مرغ در منطقه، در زمینه این محصول به مرز خودکفایی نزدیک خواهیم شد.

استاندار اردبیل به مصوبه ستاد ملی تنظیم بازار در خصوص تعیین نرخ مرغ پرکنده اشاره کرد و ادامه داد: قیمت این محصول در استان پایین‌تر از مصوبه مذکور است که در صورت متضرر نشدن تولیدکنندگان، افزایش نخواهد داشت ولی نرخ حواله مرغ مازاد بر مصرف استان که به مناطق دیگر صادر می‌شود بر مبنای قیمت ستاد ملی تنظیم بازار خواهد بود.

 

نظارت بر بازار باید به‌صورت تخصصی انجام شود

عاملی بیان کرد: کنترل بازار موضوع حساسی است و جا دارد این امر و هرگونه تصمیم‌گیری در این خصوص، با نهایت دقت و به طور عادلانه انجام گردد تا حق کسی ضایع نشود.

وی به وضعیت مناسب جوجه‌ریزی و تولید دام سبک و سنگین در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: باید با تامین و توزیع به‌موقع نهاده‌های دامی و اقدام برای جذب سهمیه استان، از بروز هرگونه کندی در روند تولید گوشت قرمز و سفید جلوگیری شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در خصوص توزیع سهمیه برنج یارانه‌ای استان باید بهره‌مندی دهک‌های پایین و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مد نظر قرار گیرد.

عاملی استمرار نظارت‌ها بر بازار را خواستار شد و تصریح کرد: نظارت‌ها بر بازار باید به‌صورت تخصصی و با مد نظر قرار دادن حقوق تولیدکننده، توزیع‌کننده و مصرف‌کننده انجام شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید