گزارش نیمروزی بازار طلا، ارز و سکه؛

قیمت دلار و درهم بالاتر از مرز حساس/سکه گران شد

کدخبر: ۴۵۶۳۲۴
اقتصادنیوز: بازار ارز و طلا در اولین روز آذر 1400 شاهد پیشروی قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود. قیمت درهم نیز بالای مرز حساس قرار گرفت.
قیمت دلار و درهم بالاتر از مرز حساس/سکه گران شد

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز روز گذشته شاهد افزایش قیمت دلار بود. قیمت دلار آمریکا روز گذشته 110 تومان بالا رفت. دلار در بازار دیروز با 28 هزار و 300 تومان بسته شد. 

این اسکناس آمریکایی در ابتدای معاملات اولین روز آذر 1400 بار دیگر پیشروی کرد . قیمت دلار امروز بالای مرز حساس 28 هزار و 300 تومان و  28 هزار و 360 تومان خرید و فروش کرد.

قیمت دلار در نیمه معاملات امروز 28 هزار و 320 تومان بود.

 

قیمت درهم بالای مرز حساس قرار گرفت

قیمت درهم در انتهای معاملات روز گذشته 20 تومان بالا رفت و با 7 هزار و 730 تومان معامله شد، در بازار ارز امروز 25 تومان بالا رفت و بالای مرز حساس 7 هزار و 500 تومان قرار گرفت.

قیمت درهم امروز بر روی 7 هزار و 755 تومان  قرار گرفت.  

با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 28 هزار و 484 تومان به دست می‌آمد که حدود 164 تومان از نرخ دلار بازار آزاد  بالاتر بود.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز 

قیمت طلا در بازار جهانی امروز  با رشد ۰.۱۷ درصدی به ۱۸۴۸ دلار رسید.در بازار داخلی هم قیمت طلا  امروز نسبت به روز قبل 2 هزارو 400 تومان بالا رفت .

قیمت طلا  امروز 1 میلیون و 242 هزار و 100 تومان بود. قیمت سکه در آخرین ساعات معاملات دیروز 12 میلیون و 480 هزار تومان بود و هنوز از مرز 12 میلیون و 500 هزار تومان عبور نکرده بود. قیمت سکه امروز 10 تومان دیگر بالا رفت و با 12 میلیون و 490 تومان  خرید و فروش شد. 

با احتساب قیمت 28 هزار و 320 تومان برای دلار اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 321 هزار تومان بود  و حباب قیمتی سکه 1.37 درصد به دست می‌آمد. 

طلا و سکه

امشب سفر آقای گروسی به تهران انجام می شود

 سعید خطیب‌زاده در نشست خبری امروزش اظهار امیدواری کرد که سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران مانند سفرهای قبلی ، سفر سازنده‌ای باشد.

خطیب‌زاده همچنین گفت : تمرکز ما این است که گفت‌وگوهای وین جدی باشد و طرف‌های مقابل به خوبی می‌دانند که تمرکز ما بر رفع تحریم‌های یک جانبه و فراسرزمینی است که علیه ایران اعمال شده است.

نحوه فروش اسکناس ارز بدون تغییر در جریان است

پس از انتشار برخی اخبار در رسانه‌ها در خصوص اعمال تغییرات در قوانین و مقررات مرتبط با نحوه فروش اسکناس توسط صرافی‌ها، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی و همچنین کانون صرافان، توضیحاتی ارائه کردند.

در این باره مصطفی قمری‌وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: «هیچ‌گونه تغییری در ضوابط و مقررات مرتبط با فروش نقدی ارز در صرافی‌ها ایجاد نشده و اطلاعیه بانک مرکزی خطاب به صرافی‌ها صرفا تاکید مجدد بر لزوم رعایت مقررات مبارزه با پولشویی در این فرآیند بوده است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید