مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان خبر داد؛

تولید ورق‌های فولادی API ۵LX۸۰PSL۲ برای اولین‌بار در خاورمیانه

کدخبر: ۴۵۸۳۶۹
امین آسیابان، مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان از تولید ورق‌های فولادی گرید API ۵LX۸۰PSL۲ برای اولین بار در کشور و خاورمیانه خبر داد.
تولید ورق‌های فولادی API ۵LX۸۰PSL۲ برای اولین‌بار در خاورمیانه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان از تولید ورق‌های فولادی گرید API ۵LX۸۰PSL۲ برای اولین بار در کشور و خاورمیانه خبر داد.

امین آسیابان امروز سه شنبه (۹ آذر) در مراسم آغاز به کار تولید ورق‌های فولادی API ۵LX۸۰PSL۲ که برای اولین بار در کشور انجام می‌شود، اظهار کرد: شرکت فولاد اکسین خوزستان، برای رفع نیاز صنعت نفت و گاز کشور راه‌اندازی شد، بنابراین رسالت اصلی آن رفع نیاز این صنعت در تولید ورق‌های فولادی خطوط لوله انتقال نفت و گاز و مخازن ذخیره و تحت فشار است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در سال‌های اخیر با همکاری فولاد مبارکه اصفهان، تولید ورق‌های API ۵LX۴۲PSL۲ تا API ۵LX۸۰PSL۲ که امروز برای اولین بار در کشور تولید آزمایشی آن انجام می‌شود را آغاز کردیم. موارد مختلف و نمونه‌های زیادی از این همکاری‌ها داشتیم که مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین آن‌ها، تولید ورق خط لوله انتقال نفت خام صادراتی از گوره به جاسک بود که فولاد مبارکه، فولاد اکسین و سه کارخانه لوله سازی در آن نقش داشتند و این بدان معناست که در تامین مواد اولیه خطوط لوله در سراسر کشور هیچ نیازی به واردات کالا نداریم.

وی افزود: این بسیار باعث خرسندی است که کشور ما توانست در این زمینه صنعتی مهم که در انحصار  ۱۰ کارخانه در جهان بود، به موفقیت دست پیدا کند. در این راستا سعی کردیم که این کار را متوقف نکنیم. محصولی که امروز تولید آزمایشی آن انجام می‌شود، تا به حال تولید نشده بود.

مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: ما این اقدام را با همکاری فولاد مبارکه در تولید و تامین اسلب مورد نیاز با موفقیت به انجام رساندیم و انشالله پس از حصول نتایج، این مرحله را به تولید لوله در سایر لوله‌سازی‌های کشور خواهیم رساند و در نهایت به صورت پایلوت در اختیار شرکت ملی گاز ایران قرار خواهیم داد تا پس از مشخص شدن نتیجه، تصمیم گیری لازم در خصوص استفاده از این گرید در خطوط لوله سراسر کشور در وزارتخانه نفت اتفاق بیفتد.

آسیابان خاطرنشان کرد: این محصول به لحاظ کیفی نسبت به گونه فولادی پیشین خود ارتقا پیدا کرده است و مزایایی که در بر دارد شامل کاهش وزن خط لوله و کاهش هزینه است و بر میزان فعالیت‌های جانبی تاثیرگذار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید