گرگ وال استریت: شیبا اینو و دوج کوین ارزش سرمایه گذاری ندارند

کدخبر: ۴۵۸۵۴۵
جردن بلفورت، دلال سابق سهام که داستان زندگی جنون آمیز او الهام بخش فیلم گرگ وال استریت مارتین اسکورسیزی بود، در مصاحبه اخیر خود با روزنامه انگلیسی The Sun به انتقاد از میم کوین ها پرداخت.
گرگ وال استریت: شیبا اینو و دوج کوین ارزش سرمایه گذاری ندارند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از آکادمی هلاکوئی، این کارآفرین بدنام آمریکایی گفت که دوج کوین و شیبا اینو، دو رمزارز جوک محبوب، هیچ ارزش واقعی و هیچ کاربردی ندارند.

او سپس اظهار داشت که تنها هدف «شت کوین ها» این است که مردم از پولشان دست بکشند و توانایی های آنها برای ثروتمند کردن مردم را زیر سوال برد.

به گفته بلفورت، در حالی که داستان های متعددی در مورد خریداران خوش شانسی که با شیبا اینو ثروتمند شده اند، وجود داشته است، افراد بی نهایت بیشتری هستند که توسط شور و هیجان این میم کوین له شده اند:

“شما داستان‌های دیوانه‌کننده‌ای از افرادی می‌شنوید که میلیون‌ها و میلیاردها درآمد کسب می‌کنند، اما برای هر فردی مانند آن، 10000 یا 100000 نفر وجود دارد که به خاطر شیبا اینو نابود می شوند. سرمایه گذاری مناسبی نیست.”

پس از افزایش بیش از 800 درصدی در ماه اکتبر(مهر)، شیبا اینو در نوامبر(آبان) 29 درصد کاهش یافت.

با این حال، میم کوین شاهد پذیرش رو به رشد تجاری است از جمله سینماهای AMC و خرده‌فروش الکترونیک آنلاین

بعضی مردم باید زندانی شوند

این مجرم که پس از متهم شدن به کلاهبرداری اوراق بهادار و پولشویی در سال 1998(1377)، 22 ماه را در زندان سپری کرد، گفت که برخی از کوین ها ممکن است کاملاً غیرقانونی باشند و افزود که سازندگان آنها باید پشت میله های زندان حبس شوند.

“واقعا مردم باید زندانی شوند – آنها درستکار نیستند. هیچ راهی وجود ندارد که آنها به درد بخور باشند.”

بلفورت می گوید که پروژه های قانونی مانند بیت کوین و اتر به دلیل برخی از خرابکاران آسیب می بینند.

در اوایل ماه نوامبر، کوین رمزنگاری Squid Game پس از پوشش گسترده رسانه‌ای علیرغم اینکه به هیچ وجه به سریال موفق نتفلیکس وابسته نبود، تقریباً به صفر سقوط کرد. این حادثه به یک داستان هشدار دهنده برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال تبدیل شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید