رکورد جدید در بورس /لیدرهای بازار سهام امروز

کدخبر: ۴۵۹۱۹۷
امروز برای ششمین روز متوالی نقدینگی حقیقی از بورس خارج شد. ارزش پول حقیقی خارج شده در 6 روز اخیر بیش از 2 هزار میلیارد تومان است.
رکورد جدید در بورس /لیدرهای بازار سهام امروز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در معاملات روز شنبه شاخص کل بورس پایتخت برای چهارمین روز متوالی ریزش کرد. شاخص کل نسبت به روز کاری قبل 5 هزار و 337 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 334 هزار واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز افت کرد و با کاهش 4 هزار و 652 واحدی در سطح 362 هزار و 908 واحدی ایستاد. 

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 100 واحد پائین آمد و در سطح 19 هزار و 135 واحد قرار گرفت. 

ششمین روز خروج پول حقیقی

امروز برای ششمین روز پیاپی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 374 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. در مجموع 6 روز اخیر 2 هزار و 48 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شده است. 

 در معاملات روز شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 33 میلیارد تومان بود. پس از بپاس، فسبزوار (شرکت پارس فولاد سبزوار) و شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

بورس

 

لیدرهای بورس

در روز شنبه تمام نمادهای بانکی قرمزپوش شدند و نمادهای «وبملت»، «وتجارت» و «اخابر» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند.

در سوی دیگر بازار اغلب نمادهای پالایشی سبزپوش شدند و دو نماد «شبندر»، «شپنا» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «کگهر»، «فرابورس» و «ذوب» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «دماوند» و «توسن» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و فسبزوار و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای توسن، فجهان و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

 

افت ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش 7.5 درصدی به رقم 4 هزار و 671 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 402 میلیارد تومان بود که 9 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و با کاهش 4.7 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 56 میلیارد تومان رسید که 65 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود. این پائین‌ترین رقم ارزش معاملات خرد در 6 ماه اخیر است. 

 

افزایش ارزش صف‌های فروش

در پایان معاملات شنبه ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز گذشته 89 درصد افزایش یافت و 343 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 74 درصد افت کرد و در رقم 32 میلیارد تومان ایستاد. 

نماد شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) با صف‌ خرید 12 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از شبندر، نمادهای شتوکا (شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان) و پترول (گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش نیز به سمگا (شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 111 میلیارد تومانی داشت. پس از سمگا، نمادهای وسخوز (شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان) و وسرضوی (شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی) بیشترین صف فروش داشتند.

 

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

بورس

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید