گزارش اقتصادنیوز از معاملات امروز بازار ارزهای دیجیتال؛

سیگنال صعودی خالق بیت کوین به بازار!

کدخبر: ۴۶۰۰۶۹
اقتصادنیوز: امروز بیت کوین و اغلب آلت کوین ها رشد فوق العاده ای را رقم زدند؛ تحلیلگران بازار معتقدند که سیگنال خالق بیت کوین یکی از اصلی ترین عوامل رشد قیمت بیت کوین بوده است .
سیگنال صعودی خالق بیت کوین به بازار!

به گزارش اقتصادنیوز ، بیت کوین رمزارز شماره یک بازار امروز بار دیگر به مدار صعود بازگشته است. بیت کوین که روز شنبه با سقوط 16 هزار دلاری به 42 هزار دلار رسید، با تلاش برای بازیابی سطوح از دست رفته به کانال 50 هزار دلاری صعود کرد اما خرس های بازار اجازه عبور از این سطح مهم حمایتی را ندادند و بیت کوین دوباره به سطح 47 هزار دلار سقوط کرد.

در این مرحله گاوها با حمایت خود موفق شدند بیت کوین را به بالاتر از سطح 50 هزار دلاری برسانند و در حال حاضر نیز به بیت کوین به سطح 51 هزار دلاررسیده است.

قیمت بیت کوین در این لحظه 15:30 به وقت ایران با رشد 5درصدی به 51 هزار و 498 دلار رسیده است. بیت کوین اما هنوز در مقیاس هفتگی افت 10 درصدی را به ثبت رسانده است.

در نتیجه این تغییرات ارزش بازار بیت کوین افزایش یافته و دوباره به حدود یک تریلیون دلار نزدیک شده است.

سیگنال صعودی برای بیت کوین

تحلیلگران بازار معتقدند دو عامل مهم موجب جهش قیمت بیت کوین شده و سبزپوشی بازار رمزارزها را رقم زده است؛ نخست اینکه کریگ استیون رایت، تاجر استرالیایی که یک دانشمند علوم رایانه است و پیش از این هم ادعا کرده بود که خالق واقعی بیت‌کوین است اما نتوانسته بود این ادعا را اثبات کند، بار دیگر با ارایه اسناد و مدارک معتبر، در دادگاهی در میامی ایالات متحده امریکا، این ادعا را در معرض قضاوت قرار داد و به نظر می‌رسد این موضوع تا حدودی بر افزایش قیمت بیت‌کوین تاثیر گذاشت.

 از سوی دیگر، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که اگرچه سرعت انتقال واریانت اومیکرون و همچنین میزان عفونت مجدد در بین مبتلایان قبلی و واکسینه‌شده‌ها بیشتر است، اما شدت بیماری با این سویه بسیار کم بوده و آسیب کمتری به مبتلایان وارد می‌کند. این موضوع هم باعث شد سرمایه‌گذاران بار دیگر، به سمت بازارهای پرریسک از جمله ارزهای دیجیتال روی آورند و افزایش تقاضا، قیمت را نیز افزایش داد.

صعود اتریوم به بالای سطح 4400 دلار

با وجود اینکه تحت تاثیر افت شدید بازار در روز شنبه ، اتریوم هم سقوط سنگینی را تجربه کردده بود و به سطح 3500 دلاری رسیده بود، اما اکنون اتریوم شاهد جهش  9 درصدی قیمت است و در محدوده قیمتی بالاتر از 4417 دلار قرار دارد؛ در حالی که روز شنبه ارزش آن تا حدود ۳۵۰۰ دلار سقوط کرده بود.

رشد خوب آلت کوین ها/ جهش فوق العاده بیت تورنت

آلت کوین ها امروز اغلب در محدوده سبز بازار قرار داشتند و برخی رشد های خوب دورقمی را رقم زدند.

بایننس کوین امروز با رشد 9 درصدی در  24 ساعت اخیر به 591 دلار رسید. سایر رمز ارزهای بزرگ بازار از جمله سولانا 12 درصد، کاردانو 15 درصد ، ریپل 10 درصد، پولکادوت 16 درصد ، دوج‌کوین12 ، ، شیبا اینو 14 درصد، و اوالانچ20 درصد رشد قیمت داشتند.

اما 2 رمزارز، در میان 20 ارز بزرگ بازار ، ستاره های درخشان بازار امروز بودند؛ پالیگان با جهش خیره کننده 34 درصدی به 2.36 دلار رسید؛ کرو ( CRO) نیز با رشد 27 درصدی در 24 ساعت اخیر به 0.6543 دلار رسیده است.

اما رمزارز شگفتی ساز امروز BitTorrent با جهش خیره کننده 68 درصدی در 24 ساعت گذشته است. این رشد قابل توجه پس از اعلام تاریخ راه اندازی شبکه اصلی بیت تورنت رقم خورده است. 

ارزش بازار ارزهای دیجیتال

به طور کلی در بازار امروز تا این لحظه 15:30 دقیقه 127 میلیارد دلار در بازار ارزهای مجازی پول جابجا شده و ارزش بازار ارزهای رمزنگاری شده نسبت به دیروز بسیار افزایش یافته و با ثبت رشد 8 درصدی اکنون حدود ۲.۴ تریلیون دلار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید