افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی روغن کشور

کدخبر: ۴۶۰۱۵۶
اقتصادنیوز: احمد عبدلی، مدیرکل دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران از افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی روغن در کشور خبر داد.
افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی روغن کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، «احمد عبدلی»  میزان ظرفیت ذخیره‌سازی (تکمیلی) روغن خام کشور را ۶۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: در حال حاضر در استان بندری هرمزگان یک مجتمع ذخیره‌سازی ۶۰ هزار تنی داریم و برای افزایش ظرفیت در این مبادی ورودی کالا، طرح جانمایی مخازن به ظرفیت ۲۰۰ هزار تن روغن در حال انجام است.

مدیرکل دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران  اظهار داشت: برای جانمایی و احداث این مجتمع از دانش فنی دانشگاه‌ها کمک گرفته شده است.

عبدلی،  افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی کشور را یکی از برنامه‌های مهم این شرکت دانست و تصریح کرد: همراه با ایجاد طرح‌های نگهداری کالاهای اساسی، اقدامات لازم برای ارتقای سطح نگهداری کیفیت کالاهای اساسی از طریق تجهیز و بازسازی و بهسازی واحدها صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، طبق آمارها سالانه نزدیک دو میلیون تن روغن خام از محل واردات و ۱.۵ میلیون تن روغن خام از تولید داخلی تامین شده است.

مصرف روغن خام کشور ماهانه ۱۰۰ هزار تن است و برای تعادل بخشی به بازار، واردات و تولید افزایش یافته و روند توزیع این محصول نیز سرعت بیشتری پیدا کرد.

بخشی از روغن مورد نیاز از محل دانه‌های روغنی وارداتی و تولید داخل تامین می‌شود و از حدود سه میلیون تن دانه روغنی وارداتی، ۱۸ درصد تبدیل به روغن خام شده که می تواند بخشی از نیاز کشور را تامین کند.

اکنون روغن خام و بخشی از دانه روغنی از کشورهای روسیه، مالزی،  اوکراین، برزیل و آرژانتین تامین می شود.  

در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۰۰ هزار تن انواع روغن نباتی در کشور تولید و توزیع شد که بیش از نیاز بازار بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید