تورم آمریکا رکورد 40 ساله‌اش را شکست

کدخبر: ۴۶۰۹۶۱
اقتصادنیوز: تحلیلگران دیلی اف ایکس اعلام کردند: قیمت مصرف کننده در آمریکا در ماه نوامبر 6.8 درصد افزایش یافت که بالاترین رقم از ژوئن 1982 به‌شمار می‌رود.
تورم آمریکا رکورد 40 ساله‌اش را شکست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، تحلیلگران دیلی اف ایکس می‌گویند، قیمت مصرف کننده در آمریکا در ماه نوامبر 6.8 درصد افزایش یافت که بالاترین رقم از ژوئن 1982 به شمار می‌رود.

به نوشته راشاتودی، این رقم از ارقام ماه اکتبر بیشتر است؛ قیمت‌های مصرف کننده در ماه اکتبر 6.2 درصد افزایش یافته بود.

تحلیلگران می‌گویند، نرخ تورم آمریکا در ماه نوامبر به 5.2 درصد افزایش یافته، در حالی که در ماه پیش از آن 4.5 درصد بوده است.

این افزایش به دلایل متعدد از فشار دستمزدها و کمبود کارگر گرفته تا مشکلات و اختلال در زنجیره تامین و تقاضای بالا برای کالا اتفاق افتاده است.

همچنین از دیگر عوامل، ترمیم سریع صنایع  که تحت تاثیر شیوه کرونا قرار گرفته بودند و این عوامل، قیمت‌ها را از همه چیز یعنی از قیمت‌های انرژی گرفته تا قیمت مسکن و املاک بالا برده است.

گزارش رسمی وزارت کار آمریکا با در نظر گرفتن نرخ تورم در ساعات پایانی امروز منتشر خواهد شد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قبل از انتشار این گزارش، با انتشار بیانیه‌ای در ساعات پایانی روز پنج‌شنبه، تلاش کرد تا خسارات را کنترل کند؛ وی در این بیانیه تلاش کرد توجه ها را به کاهش‌های اخیر قیمت‌های انرژی و خودروهای فرسوده که به عنوان دو عامل اصلی تورم در آمریکا در سال جاری تلقی می‌شوند، جلب کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید