ارزش واقعی قیمت سکه چقدر است؟

دلار، قیمت سکه را پایین کشید /پیام مهم به بازار

کدخبر: ۴۶۱۶۵۶
اقتصادنیوز : قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته نزولی شد.
دلار، قیمت سکه  را پایین کشید /پیام مهم به بازار

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز و طلای تهران روز گذشته با افت قیمت همراه بود. قیمت دلار آمریکا روز گذشته ارزان شد و به تبع آن قیمت سکه نیز ضربه فنی شد و بر مدار نزول قرار گرفت.

 با این وجود قیمت اونس طلا روز گذشته اندکی رشد کرد اما نتوانست سدی در مقابل کاهش قیمت سکه شود.  قیمت سکه امامی در بازار  روز گذشته 95 هزار تومان ارزان شد و به کانال 12 میلیون تومان برگشت و با قیمت 12 میلیون و 975 هزار تومان بسته شد.  

بمب خبری برای رمزارز دوج کوین!

فروش فوق العاده سایپا+ قیمت خودروها

نرخ جدید گوشت گوسفندی اعلام شد

سقوط آزاد بیت کوین از اوج تاریخی!

جزئیات مهم از پرداخت حقوق و مزایا در دستگاه های مختلف/ حداقل و حداکثر حقوق پرداختی چقدر است؟

 

 

 اما در معاملات پشت خطی شب گذشته قیمت سکه به چه سمتی حرکت کرد؟

افت قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته

در معاملات پشت خطی شب گذشته  قیمت سکه بر روی 12 میلیون و 935 هزار تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی یکشنبه شب 100 هزار تومان پایین تر بود. در معاملات پشت خطی یکشنبه شب قیمت سکه بر روی 13 میلیون و 35 هزار تومان قرار داشت.

فعالان بازار معتقدند کاهش ارزش ذاتی سکه به معنای آن است که قیمت سکه در بازار از نگاه بنیادی می تواند در چه محدوده ای از لحاظ خرید به صرفه و کم ریسک باشد.

در حال حاضر فلز گران بهای داخلی در محدوده 12 میلیون و 550 الی 12 میلیون و 650 هزار تومان ارزش خرید دارد. با این وجود دیروز بعدازظهر سکه در بازار بالای محدوده 12 میلیون و 900 هزار تومانی معامله می شد. مقاومت سکه در اندازه ای شدید بود که حتی تا بعدازظهر نمی توانست از کانال 13 میلیون تومانی دل بکند.

پیام افزایش اندازه حباب قیمت سکه

 عده ای از معامله گران باور دارند که افزایش حباب فلز گران بهای داخلی در روزهای اخیر پیام واضحی به بازار ارسال می کند. حباب سکه دیروز حتی به نزدیکی محدوده 5 درصدی رسید. از نگاه شماری از فعالان بازار این موضوع به معنای آن است که بازار از لحاظ انتظاری آمادگی افت قیمت را ندارد و افت روزهای اخیر را هیجانی می داند. در چنین سناریویی می توان گفت که سکه بازان انتظار ندارند که قیمت دلار به زیر مرز 29 هزار تومانی برود. با این حساب هر چقدر ثبات دلار در کانال 29 هزار تومانی ادامه پیدا کند، امکان برگشت سکه تا نزدیک مرز 12 میلیون تومانی بیشتر خواهد شد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید