صادرات فولاد ایران چقدر شد؟

کدخبر: ۴۶۱۸۲۳
صادرات فولاد ایران در یکسال اخیر چقدر شد؟
صادرات فولاد ایران چقدر شد؟

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از ایرنا، بررسی عملکرد شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد اکسین، فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان، فولاد کاوه جنوب، صبا فولاد، فولاد بناب، جهان فولاد سیرجان، سنگ‌آهن چادرملو و فولاد کویر حاکی از صادرات ۶۸۴ هزار و ۲۰۳ تنی فولاد در آبان‌ماه امسال است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد هفت درصدی داشته است.

در هشت ماهه امسال، بهترین عملکرد صادراتی متعلق به فولاد خوزستان با یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۲۰۶ تن بود که رشد ۱۸ درصدی نیز به ثبت رسانید.

پس از آن فولاد مبارکه با ۸۱۴ هزار و ۷۲۴ تن و ذوب‌آهن اصفهان با ۷۶۶ هزار و ۶۳۰ تن به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم برترین صادرکنندگان فولاد در هشت ماهه امسال قرار گرفتند.

بیشترین رشد صادراتی در این مدت به میلگرد فولاد خراسان با یک‌هزار و ۸۱ درصد تعلق گرفت.

پیشتر سخنگوی گمرک اعلام‌کرد: صادرات انواع محصولات مرتبط با آهن در هشت ماه امسال به بیش از ۴.۵ میلیارد دلار رسید که سهمی بیش از ۱۴ درصد ارزش صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.

ایران دارای ۸۱ نوع از انواع مختلف مواد معدنی است. ذخایر اثبات شده سنگ‌آهن ایران به مقدار ۲.۷ میلیارد تن (هشت دهم درصد کل ذخایر جهان) و ذخایر سنگ معدن مس به مقدار ۲.۶ میلیارد تن (چهار دهم درصد از ذخایر جهانی) است. ایران همچنین دارای ۱۱ میلیون تن روی (چهار درصد از ذخایر جهانی) است.

کل ذخایر اثبات شده معادن ایران در حدود ۶۰ میلیارد تن برآورد شده که با اجرای اولویت نخست اکتشافی کشور در گستره‌­ای به مساحت ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع، انتظار می‌رود به بیش از ۱۰۰ میلیارد تن برسد. از این رو بخش معدن و صنایع معدنی یکی از حوزه­‌های مهم و اثرگذار در تولید و تجارت کشور به شمار می‌آید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید