بسته خبری اقتصادنیوز پنج شنبه 25 آذر 1400

مدیران بانک ها زیر ذره بین دولت

کدخبر: ۴۶۲۱۶۵
اقتصادنیوز: توافق سازنده ایران با آژانس به نظر می رسد بیشترین تاثیر را در معاملات بازارها در روز پایانی هفته داشته باشد.
مدیران بانک ها زیر ذره بین دولت

به گزارش اقتصادنیوز ، در بسته خبری امروز 25 آذر، مهمترین رویداد سیاسی مربوط به توافق سازنده ایران و آژانس بود. در مهمترین خبر اقتصادی هم به بانک ها مربوط بود. 

اخبار سیاسی | توافق سازنده ایران با آژانس

در مهمترین رویداد سیاسی، به دلیل اتمام بخش اصلی بررسی‌های قضایی-امنیتی بر روی دوربین‌های آسیب‌دیده و همچنین نظر به اقدام آژانس در محکوم کردن خرابکاری در مجتمع تسا و پذیرش بررسی فنی دوربین‌ها از سوی کارشناسان ایران قبل از نصب، ایران در اقدامی داوطلبانه ، اجازه جایگزینی دوربین‌های جدید به جای دوربین‌های اسیب دیده را به آژانس داده است. وزیر خارجه ایران: شب گذشته به توافق خوبی با آژانس دست پیدا کردیم که می‌تواند برخی نگرانی‌های ادعایی درخصوص برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران را بر طرف کرده و تداوم بیش از پیش همکاری‌های متقابل با آژانس را به دنبال داشته باشد. 

آژانس اعلام کرد:توافق با ایران پیشرفت بزرگی در فعالیت های نظارتی ما در این کشور است. روسیه هم از توافق ایران و آژانس استقبال کرد. رافایل گروسی، دبیر کل آژانس در این خصوص گفته است: گروسی: نقش آژانس تضمین هر توافقی است که می‌توان به آن دست یافت.

امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران میگوید دو طرف در وین روی تلفیقی از متن های شش دور قبل و متن پیشنهادی ایران کار میکنند. علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران همچنان تاکید دارد که مذاکرات فشرده بین طرفین ادامه دارد و روز چهارشنبه گفت و گوها با سه کشور اروپایی انجام شده است. مجید تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل گفته است: امریکا تضمین دهد دیگر از برجام خارج نمی‌شود.

ایران در واکنش به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی تاکید کرد طرف اروپایی باید منصف رفتار کند و نسبت به واقعیت جاهل نباشد. بن فرحان، وزیر خارجه عربستان میگوید: خواهان توافق هسته‌ای بلندمدت و فراگیر با ایران هستیم  در همین حال المیادین از قول منابع غربی ادعا کرد:طرف های غربی آماده بازگشت به برجام هستند، البته ایران باید سانتریفیوژهای پیشرفته و ذخایر اورانیوم غنی شده بالای 3 درصدش را کنار بگذارد.

اخبار اقتصادی | مدیرانی که نرخ سود را بالا ببرند رد صلاحیت می شوند

در حالی که برخی از بانک‌ها برای جذب مشتریان بیشتر اقدام به افزایش نرخ سود سپرده کرده‌اند، محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی می‌گوید که در صورت مشاهده، مدیران عامل این بانک‌ها رد صلاحیت می‌شوند.

سازمان بورس هم در راستای شفافیت بیشتر بازار شرکت های تولیدی را موظف کرده است تا هزینه های انرژی خود را برای سال  1400 و همچنین  سال  1401 اعلام وشفاف سازی نمایند از همین رو به زودی شاهد شفاف سازی و اطلاعیه شرکت ها و میزان  اثرگذاری انرژی در سود آنها خواهیم  بود

اخبار شرکت ها | افزایش سرمایه هایی که در راهند

#بترانس | با عنایت به پیگیری های انجام شده از مشتریان در خصوص درخواست تعدیل قیمت فروش، ترانسفورماتورهای فروش رفته، ایران ترانسفو موفق شد در تاریخ این گزارش، موافقت مبلغ حدودا 102 میلیارد تومان تعدیل مثبت را اخذ کند. درصد تعدیل اعلام شده نسبت به مانده سود انباشته ابتدای سال 1400 محاسبه و ارائه شد.

#امید | پذیرش تعهد پذیره نویسی (موضوع بند 29 مادۀ 1 قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران) و بازارگردانی اوراق صکوک مرابحه صایپا 049 به مبلغ 2.500 میلیارد ریال به منظور خرید مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید خودرو، با نرخ سود علی الحساب 18 درصد و 4 ساله با ضمانت بانک تجارت منتشر می‌شود. معاملات ثانویه در بورس اوراق بهادار تهران خواهد بود.

#کحافظ | کاشی و سرامیک حافظ دلیل افزایش 30 درصدی سود عملیاتی را تغییرات ناشی از تولید در جهت افزایش فروش دانست. این شرکت از راه اندازی خط 1 (فاز8 ) تولید کاشی پرسلانی 7.500 متر مربع در روز خبر داد.

#شفارا | فعالیتهای تولیدی پتروشیمی فارابی از 25 آذر به مدت 30 روز تا 25 دی به دلیل عدم دریافت خوراک ناشی از توقف اضطراری پتروشیمی نوری (#نوری) متوقف می شود.

#ولکار | لیزینگ بانک کارآفرین دلیل کاهش حاشیه سود ناخالص از 50 درصد به 33 درصد را به خاطر افزایش هزینه های تامین مالی (تسهیلات دریافتی از بانک ها) دانست.

#دشیری | شیرین دارو اعلام کرده فروش سود ناخالص 147 درصد افزاشی و به دلیل کاهش و ثبات نسبی نرخ تسعیر ارز در 6 ماه ابتدایی امسال، سود عملیاتی 88 درصد نسبت به دوره مشابه کاهش داشته است. 

#حسینا | توسعه خدمات دریایی و بندری سینا اعلام کرد: تاریخ نامه اعلامی در خصوص واگذاری قراردادهای جدید ترمینال های کالای عمومی در ناحیه جنوب غرب به تاریخ  20 آذر و تاریخ اجرایی شده این واگذاری از ابتدای دی ماه 1400 است.

#غگرجی |  بیسکویت گرجی سرمایه گذاری در خطوط شکلات انجام نداده است . مذاکره ای برای خرید شرکت نان نهایی نشده است. شرکت به طور مرتب در حال بهبود و بازسازی خطوط تولیدی خود است. (خط ویفر ، خط بیسکویت کرمدار و خط بیسکویت ساده ) به طور ماهانه تعمیر و بازسازی می شوند.

#ثنوسا | ساختمان و نوسازی تهران دلیل کاهش 51 درصد زیان عملیاتی شرکت را به دلیل پیش فروش حدود 850 مترمربع زیر بنای مفید از پروژه ظفر به سرمایه گذاری ساختمان ایران در اسفند 99 دانست.

#کمنگنز | مجوز افزایش سرمایه 631 درصدی معادن منگنز ایران از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته صادر شد.

#آرمان | افزایش سرمایۀ بیمه آرمان از 150 میلیارد تومان به 250 میلیارد تومان ( از محل مطالبات و آورده نقدی) در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسید.

#فسرب | افزایش سرمایۀ ملی و سرب روی ایران از 32.2 میلیارد تومان به‌ 1108.2میلیارد تومان ( از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها) در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسید.

#شاملا | افزایش سرمایهُ معدنی املاح ایران از 84 میلیارد تومان به 270 میلیارد تومان (از محل مطالبات و آورده نقدی) ، مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام از 24 آذر تا 23 بهمن امسال تعیین شد.

#سخاش | گزارش توجیهی هیئت مدیره سیمان مجد خواف به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از 12.5 میلیارد تومان به 20 میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اجرای طرح توسعه ای سوخت کارخانه - اصلاح ساختار مالی - تقویت بنیه مالی و کاهش بهای تمام شده تولید به تصویب هیئت مدیره رسید.

#پدرخش | مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده درخشان تهران برگزار شد و به حد نصاب قانونی نرسید.

#ثباغ | جلسه مجمع عمومی باغمیشه در تبریز (بلوار آزادی – خیایان شهید جدیری جنوبی – کوچه شهید فیض الله زاده – جنب استخر‌آذرآبادگان -‌سالن کنفرانس باشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی) در ساعت 11 چهارشنبه 8 دیماه برگزار میشود.

  • XLbtCDG7hGvl
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید