دلار کوتاه آمد/ سکه عقب نشینی کرد

کدخبر: ۴۶۲۸۷۷
طبق پیش‌بینی قیمت دلار با پایان دور هفتم مذاکرات قدری عقب‌نشینی کرد و بازار دلار آرام گرفت. قیمت سکه نیز کاهش یافت.
دلار کوتاه آمد/ سکه عقب نشینی کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت دلار در شروع معاملات امروز 350 تومان از عصر روز گذشته پایین‌تر بود و به طور معناداری کاهش یافته بود. قیمت دلار متشکل نیز تغییراتی منفی را در شروع معاملات امروز ثبت کرد، اما تغییرات قیمت متشکل کمتر بود. قیمت دلار متشکل با افت 135 تومانی روی 27 هزار و 67 تومان قرار گرفت. بازار دلار در دو هفته گذشته تحت تاثیر فضای خبری مذاکرات، نوسانات شدیدی را ثبت کرد و تغییرات مثبت معناداری داشت، شکاف بین قیمت دلار و قیمت دلار متشکل نیز بزرگ شده بود. پیش‌بینی می‌شد با پایان دور هفتم مذاکرات بازار قدری آرام گیرد. حرکت قیمت دلار به سمت پایین در شروع معاملات امروز به نوعی این پیش‌بینی را تایید می‌کرد. باید در پایان روز فاصله بین قیمت دلار و قیمت دلار متشکل را با روز گذشته مقایسه کرد و دید آیا واگرایی قیمتی در بازار دلار در حال اصلاح شدن است یا خیر.

7 رمزارز با بدترین عملکرد/ معامله گران کدام ارز دیجیتال بیشترین ضرر را کردند؟

قیمت سکه کاهش یافت

بازار طلای جهانی در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است، عملکرد طلا در روزهای پنج‌شنبه و جمعه مثبت بود. قیمت سکه انتظار شروع هفته طلای جهانی را می‌کشید و علاوه بر این تحت تاثیر روند قیمت دلار بود. قیمت سکه امامی در شروع معاملات امروز حدود 100 هزار تومان از عصر روز گذشته پایین‌تر بود و 13 میلیون و 10 هزار تومان گزارش می‌شد. اندازه حباب قیمتی سکه حدود 3.1 درصد به دست می‌آمد و به مقادیر متعارف نزدیک بود.

بازار ارز دلار

راهکار دولت برای کنترل نوسان قیمت دلار چیست؟

از اخباری که در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز جلب توجه می‌کرد، می‌توان به اظهارات وزیر اقتصاد در مورد شناسایی سوداگران ارزی اشاره کرد. بر اساس اظهارات خاندوزی در ۱۰۰ روز ابتدایی فعالیت دولت، با کمک بانک مرکزی هزار نفر از کسانی که به عنوان اشخاص حقیقی و عادی، فعالیت خرید و فروش ارزی بالایی داشتند، شناسایی شدند و بخش عمده آن‌ها مشکلات مالیایتی داشتند. رئیس جمهور جدید ایران نیز گفته است که آماده برخورد با بخش امنیتی در بازار ارز هستیم. به نظر می‌رسد دولت نقش برجسته‌ای برای فعالیت‌های سوداگرانه غیرمجاز در نوسان صعودی قیمت دلار قائل است و سعی در کنترل این نوسانات از طریق برخوردهای قانونی دارد. این اقدامات کنترلی هم می‌توانست در کنار آرام شدن فضای خبری مذاکرات به افت قیمت دلار کمک کرده باشد. 

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در شروع معاملات امروز مسیر نزولی را دنبال کرد. دولت نقش برجسته‌ای برای فعالیت‌های غیر مجاز سوداگرانه در بازار قائل است و سعی دارد از طریق برخورد با این فعالیت‌ها نوسانات صعودی قیمت دلار را کنترل کند. قیمت سکه نیز تحت تاثیر قیمت دلار پایین آمد. حباب قیمتی سکه حدود 3.1 درصد به دست می‌آمد و سکه انتظار شروع هفته طلای جهانی در روز آینده را می‌کشید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید