تغییر جهت انتظارات بازار ارز با سیگنال برجامی وین؟

کدخبر: ۴۶۰۸۹۷
با وجود اینکه، برخی معامله گران انتظار شنبه آرام و کم نوسانی را دارند،‌ برخی دیگر از بازیگران ارزی معتقدند اتفاق خاصی در مذاکرات هسته ای رخ نداده است که جهت انتظارات بازار را تغییر دهد.
تغییر جهت انتظارات بازار ارز با سیگنال برجامی وین؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، دلار در هفته گذشته نزدیک به ۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. با این حال،‌ آرامش بازار در روزهای آخر هفته و شروع دوباره مذاکرات هسته ای موجب شده است که برخی معامله گران تصور کنند که اسکناس آمریکایی در روز جاری نوسان خاصی را تجربه نمی کند.

فوری/ قیمت مصوب محصولات ایران خودرو اعلام شد

فروش فوری و پیش فروش ایران خودرو

فروش فوق‌العاده 5 خودروی سایپا

با وجود اینکه، برخی معامله گران انتظار شنبه آرام و کم نوسانی را دارند،‌ برخی دیگر از بازیگران ارزی معتقدند اتفاق خاصی در مذاکرات هسته ای رخ نداده است که جهت انتظارات بازار را تغییر دهد. آن ها به همین دلیل منتظرند که اسکناس آمریکایی در روز جاری رشد جدیدی را تجربه کند.

photo_۲۰۲۱-۱۲-۱۱_۰۹-۲۱-۱۷

در چنین شرایط نااطمینانی،‌ به نظر می رسد برای پیش بینی روند قیمت باید به نشانه های بیرونی دقت داشت. نرخ حواله درهم یکی از مهمترین نشانه های تعیین کننده در پیش بینی جهت قیمت دلار بازار داخلی است. در روز جاری، اگر حواله درهم بتواند  با قدرت به سوی سطح ۸ هزار و ۵۰۰ تومانی حرکت کند، دلار نیز در بازار ایران از مرز ۳۱ هزار تومانی عبور خواهد کرد. برگشت درهم به سوی محدوده ۸ هزار و ۳۰۰ تومانی می تواند زمینه ساز عقب نشینی دلار تا محدوده ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومانی شود.

نقاط فنی نیز اهمیت زیادی برای پیش بینی روند آتی دلار دارند. دلار در هفته گذشته توانست سطح حمایتی ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومانی را حفظ کند. پس تا زمانی که اسکناس آمریکایی بالای نقطه یاد شده است،‌ نمی توان انتظار افت معنادار دلار را داشت. برای قرار گرفتن در سناریوی افزایشی، ضروری است که اسکناس آمریکایی خود را بالای محدوده ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت کند. این در حالی است که دلار در هفته گذشته چند بار نتوانست مرز ۳۱ هزار تومانی را بشکند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید