اقدام مهم وزیر نفت برای شرکت های سیمانی چه بود

کدخبر: ۴۶۳۷۳۳
اقدام مهمی که وزیر نفت برای شرکت های سیمانی بورسی کرد.
اقدام مهم وزیر نفت برای شرکت های سیمانی چه بود

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از خبرگزاری فارس،‌ با توجه به اینکه در حال حاضر 57 میلیون نفر (حدود 70 درصد) از مردم کشور سهامدار شرکت‌های سهامی عام نزد بورس هستند، بنابراین تأمین گاز مورد نیاز تولید شرکت‌های بورسی در راستای حفظ منافع مردم است.

در این زمینه مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای به جواد اوجی وزیر نفت نوشت با توجه به گسترش بازار سرمایه طی سال‌های اخیر در حال حاضر بیش از 57 میلیون نفر از مردم عزیز کشورمان به عنوان سهامدار شرکت‌های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس بوده و نتیجه عملکرد شرکت‌های مذکور به سهامداران منتقل خواهد شد.

در پی نامه مورخ 22 آبان 1400 انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مبنی بر احتمال قطعی گاز تعداد زیادی از کارخانجات سیمانی کشور به استحضار می‌‌رساند با عنایت به اثرگذاری قطع انرژی بر روند تولیدات صنعتی، این موضوع باعث ایجاد تنگنا و فشار مضاعف در فرآیند کسب و کار شرکت‌های تولیدی سیمان ثبت شده نزد سازمان بورس‌، آسیب به پروژه ملی مسکن و در نتیجه تضییع حقوق سهامداران آن شرکت‌ها می‌شود. با عنایت به مراتب فوق پیشنهاد می‌شود دستور فرمایید نسبت به تجدیدنظر و بازبینی راهبردهای مدیریت انرژی در راستای حمایت از شرکت‌های سهامی عام اقدام نمایند.

معاون وزیر نفت نیز در پاسخ به نامه درخواست رئیس سازمان بورس اعلام کرد:‌ هیچ گونه مشکلی برای تأمین سوخت صنایع سیمان به وجود نخواهد آمد.

رئیس سازمان بورس در نیمه آذر ماه با توجه به درخواست انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در نامه‌ای به وزارت نفت خواستار تصمیماتی مبنی بر جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از احتمال قطعی گاز شرکت‌های سیمانی شد.

بر اساس پیگیری‌های رئیس سازمان بورس، هوشنگ فلاحتیان معاون وزارت نفت طی نامه‌ای اعلام کرد: برای جلوگیری از هرگونه مشکل برای صنعت سیمان مقرر شد، برداشت نفت کوره با قیمت یارانه‌ای از مخازن شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قبل از آغاز فصل سرما فراهم شود.

همچنین طبق قرارداد شرکت ملی گاز ایران با کارخانه‌های سیمان مبنی بر عدم امکان تحویل گاز در چهار ماه پایانی سال، تمامی کارخانه‌های سیمان به سیستم مصرف سوخت دوم مجهز بوده و تولید آنها بدون اشکال و به صورت مستمر از این طریق انجام می‌گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید