اعلام لیست مواد معدنی و پتروشیمی صادراتی مشمول مالیات

کدخبر: ۴۶۳۹۲۵
اقتصادنیوز: هیات وزیران لیستی از مواد معدنی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی خام و نیمه خام صادراتی که مشمول مالیات می‌شوند را تعیین کرد.
اعلام لیست مواد معدنی و پتروشیمی صادراتی مشمول مالیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، هیات وزیران براساس تکلیف بودجه سال ۱۴۰۰، فهرست مواد معدنی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی خام و نیمه خام صادراتی مشمول مالیات را تعیین کرد.

هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۰/۹/۲۴ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و به استناد بند (ث) تبصره (۶) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، فهرست مواد معدنی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام که درآمد حاصل از صادرات آنها در تمام نقاط کشور مشمول مالیات هستند، موضوع بند یادشده را به شرح زیر تصویب کرد.

ماده ۱- در این تصویب نامه، اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می روند.

١- مواد خام: براساس بند (ب) ماده (۱) آیین نامه اجرایی ماده (۳۷) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور موضوع تصویب نامه شماره ۱۰۷۰۳۸/ت ۵۲۵۳۲ه مورخ ۱۳۹۴/۸/۱۷ ، ماده ای که پس از استخراج و یا استحصال، تغییری در کیفیت فیزیکی، شیمیایی، ماهیت و نوع آن ایجاد نشده باشد و به همان شکل برای فرآوری به واحد تولیدی واگذار یا صادر می شود.

۲- مواد نیمه خام نفتی، گازی و پتروشیمی: همه محصولات شیمیایی و پتروشیمیایی که به عنوان خوراک یا ماده اولیه برای تولید محصول نهایی صنعتی استفاده می‌شود.

۳- مواد نیمه خام معدنی: کالاها و محصولات حاصل از کانه آرایی و فرآوری ماده خام معدنی که صرفا به عنوان ماده اولیه و حد واسط جهت تولید محصولات نهایی به کار می روند را در بر می گیرد.

ماده ۲- فهرست مواد معدنی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت خام که درآمد حاصل از صادرات آنها در تمام نقاط کشور مشمول مالیات می شود، مطابق مصوبه شماره ۶۷۹۶۱۰ مورخ ۱۳۹۵/۵/۲۷ شورای اقتصاد و اصلاحات بعدی آن است.

ماده ۳- فهرست مواد معدنی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت نیمه خام که درآمد حاصل از صادرات آنها در تمام نقاط کشور مشمول مالیات می شود، به شرح جداول (۱) و (۲) پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، تعیین می شود.

ماده ۴- جداول موضوع این تصویب نامه علاوه بر فهرست مواد معدنی خام و کالاهای نفتی مندرج در تصویب نامه شماره ۵۸۶۸۳ات ۵۴۵۳۷ ه مورخ ۱۳۹۶/۵/۱۶ است.

کاربران می‌توانند از اینجا ‌ لیست کامل مواد معدنی، نفتی، گازی، پتروشیمی صادراتی مشمول مالیات  فهرست کامل مواد معدنی، نفتی، گازی، پتروشیمی صادراتی مشمول مالیات  را دریافت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید