افزایش فعالیت خالی فروشان ارزی

پیش بینی قیمت دلار یک روز مانده به مذاکرات وین

کدخبر: ۴۶۴۴۹۴
اقتصادنیوز: قیمت دلار روز گذشته مرز 30 هزار تومان را از دست داد اما معامله گران سرنوشت قیمت دلار در بازار ارز امروز 5 دی 1400 را چگونه پیش بینی کرده اند؟
پیش بینی قیمت دلار یک روز مانده به مذاکرات وین

به گزارش اقتصادنیوز، فردا هشتمین دور از  مذاکرات هسته‌ای  در وین برگزار می شود و بازار ارز ایران بار دیگر به تماشای برجام نشسته است. از سوی دیگر خبر سفر پیش روی رئیس‌جمهور به مسکو توانست بازار ارز را تحت فشار فروش قرار دهد.

واکنش قیمت دلار به پیش بینی ها درباره برجام

قیمت دلار روز گذشته مرز 30 هزار تومان را از دست داد و با 29 هزار  و 970 تومان مبادله شد. از نگاه فعالان، این سفر برای فعالان بازار ارز مهم بوده و معتقدند در راستای تسریع لغو تحریم‌ها صورت گرفته است.

علاوه بر این از فردا مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۴ آغاز خواهد شد و نتایج این دور می‌تواند تا حد قابل توجهی، میزان حصول یک توافق را نمایان سازد. اگرچه برخی از افراد خوش‌بین معتقدند حصول یک توافق دور از انتظار نیست، اما برخی دیگر از افراد اختلاف‌نظرهای موجود را مانع حصول یک توافق در کوتاه‌مدت می‌دانند. این رویدادهای خبری، در هفته جاری باعث خواهد شد که احتمالا حرکت دلار متمایز از هفته گذشته باشد.

سیگنال درهم به قیمت دلار 

قیمت درهم روز گذشته همزمان با افت قیمت دلار وارد فاز نزولی شد و 70 تومان ارزان شد. قیمت درهم روز گذشته مرز حساس 8 هزار و 200 تومان را از دست داد و با  8 هزار و 170 تومان معامله شد. 

اما معامله گران سرنوشت قیمت دلار در بازار ارز امروز  5 دی 1400 را چگونه پیش بینی کرده اند؟ 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی روز گذشته  8 هزار و 150 تومان اعلام شد که نسبت به معاملات نقدی روز شنبه    20  تومان بالاتر  بود  قیمت طلایی درهم نیز   شب گذشته بر روی 8 هزارو 165 تومَان قرار گرفت . معامله گران معتقدند  قیمت درهم بالای  این عدد برسد، رسیدن آن به 8 هزار و 250 تومان نیز محتمل است. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی شب گذشته بر روی 29 هزار و  860 تومان  قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی  جمعه شب گذشته 340  تومان پایین رفته بود.بنابراین معامله گران  دلار فردایی قیمت دلار  را نزولی پیش بینی کرده اند.

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار  بر روی 29 هزار و 710 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت جمعه شب گذشته 290  تومان کاهش  داشت.   جمعه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی 30 هزار تومان قرار داشت.  بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال  افت قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  5 دی 1400 پایین می رود.

فروشندگان دلار قدرت گرفتند

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که درهم خود را به بالای خط حیاتی ۸ هزار و ۲۰۰ تومانی برگرداند،‌ دلار یکبار دیگر خواهد توانست که محدوده ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومانی را به عنوان کف حمایتی خود معرفی کند. با این حال، برخی از تحلیل گران باور دارند که با توجه به نزدیک بودن دور هشتم مذاکرات هسته ای، این بار احتمال افت بیشتر قیمت دلار وجود دارد. روز گذشته عنوان شد که رییس هیات مذاکره‌کننده ایران به همراه بقیه اعضای این هیات، صبح دوشنبه برای شرکت در هشتمین دور مذاکرات هسته‌ای وارد وین می‌شود.همین خبر کافی بود که بازار با قدرت گیری فروشندگان مواجه شود.

افزایش فعالیت خالی فروشان ارزی

برخی از فعالان عنوان می کنند که با توجه به نزدیک بودن مذاکرات هسته ای، ممکن است فعالیت خالی فروشان ارزی بیشتر شود. خالی فروشان به طور معمول سعی می کنند با جوسازی های خبری، فضا را برای افت قیمت دلار و سود خود فراهم کنند. با این حال، به نظر می رسد کمتر معامله گری در روز جاری بی گدار به آب بزند. بازیگران ارزی در شرایطی فروشنده خواهند شد که درهم زیر مرز ۸هزار و ۲۰۰ تومانی تثبیت شود و به سوی محدوده ۸ هزار و ۱۰۰ تومانی حرکت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید