در پایان معاملات امروز رقم خورد؛

ارزش معاملات بورس تهران امروز 5 دی 1400

کدخبر: ۴۶۴۶۰۱
در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس در ارتفاع یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۱۵ واحدی متوقف شد.
ارزش معاملات بورس تهران امروز  5 دی 1400
به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاخص کل بورس تهران، امروز یکشنبه (پنجم دی ماه) در ابتدای معاملات با اُفت ۵۰۹ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحدی قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با اُفت یک هزار و ۴۸۹ واحد، در تراز یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۱۵ واحدی متوقف شد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۲ هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «فولاد» و «شبندر» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «شبندر» و «کدما» سه نماد پر تراکنش بودند.


اُفت هزار و ۴۹۰ واحدی شاخص کل بورس
شاخص هم وزن نیز با اُفت یک هزار و ۶۳۸ واحدی بر روی پله ۳۶۰ هزار و ۲۶۹ واحد قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۴ هزار و ۵۹۰ میلیارد سهم به ارزش ۲ هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان رسید.


اُفت هزار و ۴۹۰ واحدی شاخص کل بورس
شاخص فرابورس هم با اُفت ۱۵۸ واحد روی پله ۱۸ هزار و ۶۵۷ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۵۹۱ هزار و ۱۰ میلیون سهم به ارزش ۵۱۶ میلیارد تومان رسید.


اُفت هزار و ۴۹۰ واحدی شاخص کل بورس

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فارس، شبندر و اخابر به ترتیب با ۱۱۴۵.۸، ۶۷۰.۴۲ و ۵۲۳.۹۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های فولاد، نوری و خودرو به ترتیب با ۷۳۱.۰۹، ۵۲۹.۹۸ و ۳۸۳.۸۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های کگهر، وملل و اتکای به ترتیب با ۹.۰۸، ۵.۰۱ و ۴.۲۳ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های بپاس، زاگرس و شگویا به ترتیب با ۱۰۶.۲۴، ۱۸.۶۴ و ۱۰.۸۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه فرآورده نفتی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۳۸۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. «فلزات اساسی»، «خودرو» و «چند رشته‌ای ص» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.


اُفت هزار و ۴۹۰ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های ذوب، اخابر و زمگسا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های شپاکسا، غبهنوش و ثمسکن بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.


اُفت هزار و ۴۹۰ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های فگستر، زشریف و زشگزا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت بپاس، اوان و بالاس بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.
اُفت هزار و ۴۹۰ واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، پارند و کمند و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های وسخوز، وسرضوی و وسخراج در بورس ایران داشتند.
اُفت هزار و ۴۹۰ واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، اوصتا و آسامید و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های تابان ۰۳، اعتماد و اوصتا در بورس ایران داشتند.

اُفت هزار و ۴۹۰ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های پالایش، شبندر و شستا بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شبندر، وتجارت و خودرو بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
اُفت هزار و ۴۹۰ واحدی شاخص کل بورس
همچنین اخزا ۹۱۶۴، اراد ۸۸۴ و اعتماد بیشترین ارزش معامله و نماد‌های اتکای ۲، حآفرین و اعتماد بیشترین حجم معامله را در فرابورس ایران تجربه کرد.


اُفت هزار و ۴۹۰ واحدی شاخص کل بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید