از بورس و کرونا تا مجتمع تسا کرج

کدخبر: ۴۴۳۸۶۴
بورس و کرونا از موضوعات مورد توجه مورد در بین اخبار روزانه است. در این میان سفیر اتحادیه اروپا با اظهاراتش در مورد مجتمع تسا کرج همه نگاه ها را به خود جلب کرد.
از بورس و کرونا تا مجتمع تسا کرج

به گزارش اقتصادنیوز ، شاخص کل  بورس تهران در پایان معاملات امروز 732 واحد رشد کرد و به عدد یک میلیون و 425 هزار واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن اما سرخپوش شد و با افت 1400 واحدی به 419 هزار و 550 واحد رسید.  شاخص فرابورس  نیز سبزپوش ماند و   20 هزار و 859  واحد را ثبت کرد.نمادهای پارسان، شبندر و وغدیر بیشترین اثر مثبت را بر  شاخص  بورس  داشتند. فولاد، رمپنا و فخوز سه نمادی بودند که مانع از رشد بیشتر  شاخص بورس  شدند.ارزش معاملات بورس امروز به حدود  رقم  4 هزار میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات  فرابورس  نیز  10 هزار میلیارد تومان بود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص آمار جدید ابتلاء به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز _ سه شنبه پنجم مهرماه_ اعلام کرد: در این بازه زمانی بر پایه جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور ۱۱ هزار و ۷۰۱ نفر مبتلای جدید شناسایی شده است که با احتساب این تعداد مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به پنج میلیون و ۵۴۷ هزار و ۹۹۰ نفر رسیده است.از تعداد بیماران بستری در کشور تاکنون پنج میلیون و ۵۵۹ هزار و ۶۹۱ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۹ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که با احتساب این آمار از ابتدا تاکنون ۱۱۹ هزار و ۸۸۸ نفر در کشور بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند.

مجتمع تسا کرج که در آن قطعات سانتریفیوژ تولید می شود.  این روزها به بحث اول رسانه ها تبدیل شده است.  سفیر اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کرده که ایران اجازه دسترسی به این مجتمع را در اختیار آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار نداده است.سفیر اتحادیه اروپا در این باره گفت:  این یک تحول نگران‌کننده در تضاد بیانیه مشترک می باشد.  این دیپلمات اروپایی همچنین در گزارش خود گفت:  تمامی فعالیت های آژانس درباره تمامی تجهیزات تعیین شده و تاسیسات و امکانات ایران به منظور حفظ تداوم آگاهی آژانس ضروری می باشد و باید ایران اجازه دسترسی به مجتمع تصاویر کرج را در اختیار آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار بدهد.

قیمت موبایل یکی از مولفه‌های اصلی برای خرید آن است. گوشی های برند شیائومی به دلیل قیمت مناسبی که نسبت به دیگر برندها دارند، از محبوبیت بسیاری برخوردار بوده و جزو گوشی های پرفروش بازار موبایل به شمار می روند. این برند چینی  در سال‌های اخیر  با تولید مدل‌هایی بسیار باکیفیت و با قیمت مقرون به صرفه، توانسته نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کند و در کشور ما هم با اینکه تا چند سال پیش کسی نام شیائومی را هم نشنیده بود،‌ اما در حال حاضر به عنوان یک برند برتر در کنار سایر  برندهای معروف همچون سامسونگ و هواوی و.... رقابت می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید