خبری مهم درباره طالبان/ شوک شبانه به بازار رمز ارزها

کدخبر: ۴۳۹۱۷۵
بازار رمز ارزها شب گذشته با شوک مواجه شد و قیمت بیت کوین سقوط چشمگیری پیدا کرد. طالبان هم اسامی اعضای کابینه دولت موقت را اعلام کرد.
خبری مهم درباره طالبان/  شوک شبانه به بازار رمز ارزها

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار رمز ارزها شب گذشته با شوک مواجه شد و قیمت بیت کوین در یک اتفاق ناگهانی  در عرض چند ساعت، بیش از 5000 دلار سقوط کرد.  این اتفاق  به سرعت  در بین  رسانه ها و مردم چرخید و زود به یکی از اخبار ترند روز تبدیل شد.

علت اصلی افت قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال

ال سالوادور در روز سه‌شنبه به اولین کشور جهان که بیت کوین را به عنوان وسیله قانونی مبادله قبول کرد، تبدیل شد، این در حالی بود که هشدارهای زیادی به این کشور در مورد ریسک این اقدام داده می‌شد. چند ساعت پس از این رویداد مهم، رئیس‌جمهور ال سالوادور گفت، کیف پول دیجیتالی که برای این نقل و انتقالات مورد استفاده قرار می‌گیرد، کارآمد نیست.

همراه با این رویداد حجم فروش‌ها در بازار بیت کوین به صورت ناگهانی افزایش یافت و سرمایه بازار ارزهای دیجیتال حدود 300 میلیارد دلار افت کرد.

اعضای کابینه طالبان معرفی شدند

گروه طالبان و اخبار آن هر روز در فهرست اخبار پربازدید روز قر ار می گیرد. شب گذشته در کنار سقوط بیت کوین یک خبر سیاسی درباره طالبان و افغانستان  توجه عموم مردم را به خود جلب کرد.این گروه بعد از پیشروهای خود و اعلام حکومت اسلامی کابل ، شب گذشته ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در نشست خبری اسامی اعضای کابینه دولت جدید افغانستان را اعلام کرد و به گمانه زنی ها  درباره اعضای کابینه دولت پایان داد و ملا محمد حسن آخوند به سمت نخست وزیری رسید.

شغل جدید سعید معروف در آمریکا

اما همه ی خبر ها در دنیای اقتصاد و سیاست نبود.  در دنیای ورزش هم  بدون شک سعید معروف یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ والیبال ایران محسوب می‌شود. او یکی از سردمداران نسل طلایی والیبال ما به حساب می‌آید؛ پاسور سابق تیم ملی به قدری طی یک دهه اخیر نگاه ها را به خود معطوف کرده که در دنیا بسیاری والیبال ایران را با سعید معروف می شناسند. در یکی دو روز اخیر تصاویری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که در نوع خود جالب توجه بود. جایی که سعید معروف در آمریکا مشغول یاد دادن والیبال به دوستداران این رشته ورزشی است تا شایعه ورود این اسطوره والیبال ایران به عرصه مربیگری بیش از پیش قوت بگیرد.

 کاپیتان سابق تیم ملی این روزها در بخش های مختلف آمریکا کارگاه‌های والیبال برگزار می‌کند؛ موضوعی که با استقبال زیادی در این کشور همراه بوده و حتی گفته می شود که خود آمریکایی ها خواهان برگزاری این کلاس های درس توسط سعید معروف شده اند و با توجه به این حجم از استقبال آنها، ممکن است این کلاس‌ها همچنان ادامه پیدا کند.

بورس تهران 2900 واحد رشد کرد

به گزارش اقتصادنیوز ، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز 2948  واحد رشد کرد و به عدد یک میلیون و 526 هزار واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد 747  هزار واحدی به 466 هزار و 95 واحد رسید. شاخص فرابورس نیز  امروز  22 هزار و 768 واحد را ثبت کرد.

نمادهای«شستا»، « کچاد » و « نوری»  بیشترین اثر مثبت را بر  شاخص بورس داشتند. «برکت»، « اپال» و « همراه» سه نمادی بودند که مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شدند.

ارزش معاملات بورس امروز  به  7100 میلیارد تومان و  ارزش معاملات فرابورس 7300 میلیارد تومان بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید