درهم بالای مرز حساس

مقاومت سکه در لبه پرتگاه/ دلار نزولی شد

کدخبر: ۴۶۴۶۸۱
اقتصادنیوز : قیمت دلار متشکل در بازار امروز یکشنبه 5 دی 1400 نرولی بود و این در حالی است که قیمت سکه در کانال 13 میلیون تومان مقاومت کرد.
مقاومت سکه در لبه پرتگاه/ دلار نزولی شد

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در بازار متشکل امروز اندکی نزول را تجربه کرد. دلار امروز  نسبت به روز گذشته 19 تومان پایین رفت و با 27 هزار و 180 تومان مبادله شد. این کاهش قیمت  در حالی اتفاق افتاد که قیمت درهم ، قیمت طلا و قیمت سکه  بر مدار صعود قرار گرفته بود. 

عرضه دلار تغییر نکرد

حجم عرضه دلار نسبت به روز گذشته به صورت محدود (یک درصد) افزایش یافت و 8 میلیون و 23 هزار گزارش می‌شد. بر خلاف دلار عرضه یورو متشکل در معاملات امروز کاهش یافت، عرضه یورو امروز 24 درصد از روز گذشته پایین‌تر بود و روی 680 هزار قرار داشت.

قیمت درهم بالای مرز حساس قرار گرفت

قیمت درهم امروز امروز  توانست بالای مرز حساس 8 هزار و 200 تومان قرار بگیرد.  درهم امروز 60 تومان بر ارزش خود افزود و به 8 هزار و 220 تومان رسید .با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 30 هزارو 192 تومان به دست می‌آمد.

مقاومت قیمت سکه در کانال 13 میلیونی 

قیمت طلا 18 عیار در بازار  عصر امروز نسبت به روز گذشته  11 هزار و 500 تومان صعود کرد. این فلز گران بهای داخلی امروز با 1 میلیون و 297 هزا رو 900 تومان بسته شد. قیمت سکه نیز امروز  در کانال 13 میلیون تومانی مقاومت کرد . سکه دیروز با کاهش 200 هزار تومانی به ابتدای کانال 13 میلیون تومان برگشت. 

سکه امروز 50 هزار تومان بالا رفت و  با مقاومت توانست خود را به 13 میلیون و 90 هزار تومان برساند. 

بازار ارز در انتظار مذاکرات برجام 

قطار برجام فردا به ایستگاه وین می رسد و دور جدید مذاکرات هسته ای بار  دیگر آغاز می شود. معامله گران در انتظار اخبار و سیگنال های برجامی هستند تا مسیر خود را راحتر پیدا کنند.حال 24 ساعت مانده به آغاز مذاکرات وین ، رئیس کل بانک مرکزی سیگنال های مثبتی را روانه بازار ارز کرد تا در صورت اخبار منفی از برجام به طریقی مانع از واکنش شدید قیمت دلار شود. علی صالح آبادی امروز در نشست هم اندیشی با اعضای اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد:  وضعیت ارزی کشور در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل بسیار مناسب‌تر شده است منتظر کاهش قیمت ها باشید.

همچنین معاون اول رییس جمهور در خصوص برخی شایعات مطرح شده در زمینه حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی به بخش دارو تاکید کرد: آزادسازی ارز ترجیحی برای بخش دارو نه در کوتاه مدت و نه در بلندمدت به هیچ وجه در دولت مطرح نیست و انتظار می رود صنایع داروسازی با قیمت گذاری مناسب به رفع نیازمندی های دارویی کشور کمک کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید