قیمت سکه همپای قیمت طلا سقوط کرد

سگینال صعودی به قیمت دلار /عبور درهم از مرز مهم

کدخبر: ۴۵۶۵۸۹
اقتصادنیوز ؛ در بازار از و طلای امروز قیمت دلاربر مدار صعود قرار گرفت. قیمت طلا و سکه نیز نزولی شدند.
سگینال صعودی به قیمت دلار /عبور درهم از مرز مهم

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار عصر روز گذشته بر روی  28 هزار و 400 تومان  قرار گرفت، قیمت دلار امروز  از مرز 28 هزار و 500 تومان عبور کرد.

قیمت دلار در بازار ارز امروز 210 تومان بر ارزش خود افزود و با 28 هزار و 610 تومان خرید و فروش شد. 

طوفان 3 رمزارز در هفته سقوط بازار ارزهای دیجیتال!

 

قیمت درهم به بالای 7 هزار و 800 تومان رسید

امروز همزمان با افزایش قیمت دلار ، قیمت درهم نیز گران شد. قیمت درهم نسبت به روز گذشته 55 تومان بالا رفت و 7 هزار و 810 تومان را برای خود ثبت کرد.

مرز 7 هزار و 800 تومان برای درهم مهم بود، تحلیل‌گران معتقد بودند با عبور قیمت درهم از این مرز نیروهای افزایشی در بازار دلار تقویت می‌شود. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 28 هزار و 686 تومان به دست می‌آمد که حدود 76 تومان از نرخ دلار بازار آزاد  بالاتر بود.

تداوم ریزش طلای جهانی/ قیمت سکه افت کرد

بازار جهانی طلا در روز های گذشته شاهد ریزش قیمت اونس طلا بود است. این فلز گران بهای جهانی در بازار امروز نیز عقب نشینی کرد و با 1809 دلار مبادله شد. 

در بازار داخلی هم قیمت طلا امروز بر خلاف روز گذشته پیش رفت. قیمت طلا روز گذشته 11 هزار و 400 تومان بالا رفت و خود را به 1 میلیون و 251 هزار و 100 تومان رساند.  قیمت طلا در بازار امروز افت کرد و با از دست دادن 7 هزار و 900 تومان از ارزش خود بر روی 1 میلیوم و 243 هزار و 200 تومان ایستاد. 

قیمت سکه   دیروز 70 هزار تومان گران شد و با 12 میلیون و 550 هزار تومان بسته شد. قیمت سکه  در ابتدای بازار امروز نسبت به روز قبل 50 تومان ارزان شد ومرز 12 میلیون و 500 اومان را از دست داد. قیمت سکه در نیمه معاملاتی بازار امروز 12 میلیون و 470 هزار تومان بود. 

با احتساب قیمت 28 هزار و 610 تومان برای دلار اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 184هزار تومان بود  و حباب قیمتی سکه 2.34درصد به دست می‌آمد. 

سیگنال گروسی به قیمت دلار

 مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (دوشنبه شب) اول آذر ماه در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌‌وگو با مقامات ایرانی وارد فرودگاه امام خمینی (ره) تهران شد  و امروز بعد گفتگو با مقامات ایرانی در اولین نشست خبری  با محمد اسلامی حاضر شدند.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ظهر امروز(سه‌شنبه) در نشست خبری مشترک با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که در محل سازمان انرژی اتمی برگزار شد، اظهار کرد: کل مسائل میان ایران و آژانس فنی است و آژانس مسائل سیاسی و نفوذهای توطئه آمیزی که دشمنان ایران علیه پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای دارد را مدنظر ندارد.

ایران در برنامه هسته‌ای هیچ انحرافی نداشته است

محمد اسلامی در نشست خبری سازمان انرژی اتمی و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: ایران در برنامه هسته ای خود مسمم است و برای بهره برداری از انرژی هسته ای در زندگی مردم ، آژانس به ایران کمک خواهد کرد و پشتیبانی می کند تا در راستای توسعه برق اتمی حرکت کنیم.امروز آقای گروسی چندین بار گفت؛ ایران انحرافی از برنامه هسته‌ای خود نداشته است.

گروسی نیز در این باره گفت: ما توافق کردیم که کار مشترک در زمینه شفاف سازی را ادامه دهیم و این کار ادامه داشته باشد. 

وی ادامه داد:  صحبت ها و کارهای فشرده ای امروز صبح صورت گرفت و میخواهیم زمینه های مشترکی پیدا کنیم.موضوعاتی وجود دارد که داریم بررسی می کنیم که ما برنامه هسته ای را طوری تنظیم کنیم که با تغییرات اقلیمی هماهنگ باشد. ما تلاشمان این هست که بتوانیم نشست امروز را نتیجه گیری مثبتی داشته باشد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید