پیش بینی قیمت سکه امروز چهارشنبه 8 دی 1400

تاکتیک صبر در بازار سکه /روز سخت برای قیمت سکه

کدخبر: ۴۶۵۳۳۶
اقتصادنیوز : در معاملات پشت خطی شب گذشته معامله گران قیمت سکه را برای امروز چهارشنبه 8 دی 1400 را چگونه پیش بینی کرده اند؟
تاکتیک صبر در بازار سکه /روز سخت برای قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه عصر روز گذشته با 80 هزار تومان کاهش نسبت به روز دوشنبه با  13میلیون و 20 هزار تومان به کار خود پایان داد. قیمت اونس طلا هم  با وجود اینکه بالای 1800 دلار قرار گرفته است اما همچنان نظاره گر بازار ارز و سکه  است .

سایه برجام و دلار در بازار سکه 

دیشب در بازار پشت خطی،‌ اسکناس آمریکایی  با سیگنال های مثبت برجامی  نتوانست  حمایت 29 هزار و 800  تومانی را  به دست بیاورد  و در مواقعی تا محدوده 29 هزار و 480 تومان نیز عقب  نشینی کرد. این موضوع موجب شد که فروش ها در بازار سکه نیز بیشتر شود.

فلز گران بهای داخلی به دنبال افت دلار تا نزدیک مرز 13 میلیون تومان پایین رفت و این موضوع موجب شد  که احتمال برگشت سکه به کانال 12  میلیون تومانی قوی تر  شود.تحلیگران معتقدند که برگشت سکه به کانال 12 میلیون  تومان در صورتی امکان پذیر  است که قیمت دلار  بر روی 29  هزار و  700 تومان تثبیت شود. 


در اکوایران ببینید؛

روز سخت برای معامله گران سکه

با دلار 29 هزار و 700 تومانی ارزش ذاتی سکه به میانه محدوده 12 میلیون و 600 هزار تومانی خواهد رسید. سکه با چنین ارزش ذاتی کار بسیار دشواری دارد که مرز 13 میلیون تومان را در بازار حفظ کند. دلیل این موضوع، حباب فلز گران بهای داخلی است که معمولا در سال جاری به ندرت به بالای 3 درصد رسیده است.

تحلیلگران معتقدند در شرایطی که عوامل بنیادی از افت قیمت سکه امامی حمایت می کنند، بازار تن به افت معنادار قیمت نمی دهد. این موضوع می تواند به آن معنا باشد که بازیگران بزرگ بازار سکه افت فعلی قیمت ها در بازار ارز را مقطعی می دانند. در هفته های گذشته در بازار ارز نیز برخی از بازیگران لیر حاضر به فروش این ارز زیر مرز ۲ هزار تومانی نشدند و بعدتر توانستند در محدوده ۲ هزار و ۷۰۰ تومان ارز خود را به فروش برسانند.

به نظر می رسد بازیگران بزرگ سکه نیز مانند معامله گران لیر تصمیم گرفته اند که تاکتیک صبر را در پیش بگیرند و با عبور بازار از اخبار مثبت هسته ای، دارایی خود را در نرخ های بالاتر به فروش برسانند.

به نظر می رسد سکه در روزهای آتی نیز در دامنه ۱۲ میلیون و ۸۰۰ الی ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی حرکت کند که در هفته های اخیر در آن نوسان کرده است.

اما در معاملات پشت خطی  شب گذشته معامله گران قیمت سکه را برای امروز چهارشنبه 8 دی 1400 را چگونه  پیش بینی کرده اند؟ 

نزول قیمت سکه در معاملات پشت خطی

قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته بر روی 13 میلیون و 60 هزار تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی  دوشنبه شب 55 هزار تومان پایین رفته بود. قیمت سکه در معاملات پشت خطی  یکشنبه شب بر روی 13 میلیون و 115  هزار تومان قرار داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید