گزارش نیمروزی بازار ارز، طلا و سکه؛

کاهش نامحسوس قیمت دلار /سکه صعودی شد

کدخبر: ۴۶۵۴۱۷
اقتصادنیوز : بازار از و طلا امروز 8 دی ماه سال 1400 شاهد افت قیمت دلار متشکل وصعود قیمت سکه بود.
کاهش نامحسوس قیمت دلار /سکه صعودی شد

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار متشکل امروز چهارشنبه 8 دی 1400 شاهد افت اندک قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی روز گذشته بر روی 27 هزار و 180 تومان قرار داشت . دلار امروز 2 تومان پایین رفت و به 27 هزار و 178 تومان رسید. 

قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی امروز

صرافی ملی امروز چهارشنبه 8 دی 1400 قیمت جدید خرید و فروش  دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۶,۸۵۸ (بیست و شش هزار  وهشتصد و پنجاه و هشت تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۷,۴۰۱ (بیست و هفت هزار چهارصد و یک تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۲۹,۸۷۱ ( بیست و نه هزار و هشتصد و هفتاد و یک تومان) و قیمت فروش یورو ۳۰,۴۷۴(سی  هزار و چهارصد و هفتاد و چهار تومان) است.

قیمت درهم اندکی کرد

قیمت درهم روز گذشته با 8 هزار و 100 تومان بسته شد. درهم در بازار امروز اندکی رشد را ثبت کرد و بر روی 8 هزار و 120 تومان قرار گرفت. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 29 هزارو  824 تومان به دست می‌آمد.

قیمت سکه صعود کرد

قیمت اونس طلا  در بازار جهانی روز گذشته  ۱۸۱۱ دلار  بود. این فلز گران بهای جهانی امروز افت کرد  و  به ۱۸۰۳  دلار رسید. در بازار داخلی هم  امروز قیمت طلا اندکی افت کرد. این فلز زرد رنگ امروز 500 تومان از ارزش خود را از دست داد و بر روی 1 میلیون و 286 و 800 تومان قرار گرفت.  قیمت سکه امروز بر خلاف قیمت دلار متشکل و قیمت طلا صعود را تجربه کرد. قیمت سکه امامی امروز 20 هزار تومان بر ارزش خود اضافه کرد و با 13 میلیون و 45 هزار تومان معامله شد. 

خبرهای مهم در بازار ارز

امروز مجتبی توانگر از نهایی شدن طرح مالیات بر عایدی سرمایه خبر داد.  این خبر در کنار اخبار برجام  مورد توجه معامله گران بازار ارز قرار گرفت.به نظر می‌رسد دولت قصد دارد از طریق این سیاست از هجوم خریداران برای خرید ارز جلوگیری و نرخ ارز را کنترل کند. 

توانگر درباره  اهمیت طرح مالیات بر سوداگری طلا، سکه، ارز و مسکن گفت: قطعا با قانونی شدن مالیات بر عایدی سرمایه و همچنین اجرای درست آن، دیگر فعالیت های سفته بازی جذابیت کمتری داشته و نقدینگی کمتری جذب این فعالیت ها می شود. در نهایت نیز شاهد کاهش قیمت ها در کوتاه مدت و جلوگیری از نوسانات قیمتی و هدایت نقدینگی به تولید در بلند مدت خواهیم بود.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید