بسته خبری اقتصادنیوز یکشنبه 12 دی 1400

توافق وین در راه است؟/ سود 120 هزار میلیارد تومانی دلالان خودرو

کدخبر: ۴۶۶۲۰۸
اقتصادنیوز: مهمترین اخبار ها همچنان با گمانه زنی ها در خصوص به نتیجه رسیدن مذاکرات وین دنبال می شود.
توافق وین در راه است؟/ سود 120 هزار میلیارد تومانی دلالان خودرو

به گزارش اقتصادنیوز ، بیشترین تمرکز اخبار و رویدادها روی مذاکرات برجامی وین شکل گرفته و برخی از رسیدن به توافق در آینده نزدیک خبر می دهند.

توبیخ رئیس سازمان صداوسیما بخاطر پوشش تجمعات کشاورزان؟

 

اخبار سیاسی | توافق وین به زودی در راه است؟

رادیو ملی امریکا (ان.پ.آر)  اعلام کرد نشانه‌هایی از پیشرفت مذاکرات وین به سمت توافق دیده می‌شود و برای نخستین بار، مذاکره کنندگان اروپایی از پیشرفت در روند این مذاکرات، گزارش داده‌اند.

توئیت معنادار وزیر اقتصاد پس از شایعه استعفا دادنش

 

برخی دیپلمات‌های حاضر در روند مذاکرات ضمن ابراز خوش بینی به حصول نتیجه در این دور از گفت و گوها، اعلام کرده‌اند ممکن است تا قبل از فرا رسیدن ماه فوریه(کمتر از یک ماه دیگر)، مذاکره کنندگان به توافق دست یابند. همچنین میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات برجامی وین معتقد است: اوایل سال آینده توافق حاصل می‌شود

اخبار اقتصادی | بررسی کلیات لایحه بودجه از امروز

ابراهیم رییسی، رئیس جمهور در دیدار شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفته است: به هیچ وجه نمی‌خواهیم قیمت بنزین را افزایش دهیم. رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا هم گفته است: ارز مورد نیاز برای تهیه و تامین دارو تخصیص یافت. نباید به هیچ عنوان گرانی دارو در کشور وجود داشته باشد.

رضا فاطمی امین، وزیر صمت اعلام کرد: بر اساس تفاهمنامه مشترک وزارت صمت و بانک مرکزی، رفع تعهدات برخی صادرکنندگان تسهیل خواهد شد. بانک صنعت ومعدن، تجارت، صادرات، ملت، پارسیان، ملی، و مسکن در این زنجیره فعال هستند.

همزمان با آغاز اولین روز از سال جدید میلادی مقدمات عملیات سوآپ گاز ترکمنستان به ایران و آذربایجان شروع و انجام این عملیات تا چند روز آینده رسماً آغاز خواهد شد.

قرعه کشی فروش فوق العاده محصولات سایپا +جزئیات

 

رحیم زارع،سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفته است: امروز شاخص های کلان اقتصادی کشور، سیاست های ارزی ، نحوه پرداخت یارانه ها در مجلس بررسی می شود. روز چهارشنبه برای کلیات بودجه رای گیری می شود. بررسی بودجه ۱۴۰۱ به مدت ۳ هفته طول خواهد کشید. سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس از تصویب آیین نامه داخلی کمیسیون تلفیق در جلسه دیروز این کمیسیون خبر داد و گفت که این کمیسیون از امروز وارد بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ می شود.

مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: براساس قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مصوب مجلس، خدمات حمل و نقل ( اعم از بار و مسافر) درون و برون شهری و بین المللی جاده ای، ریلی و دریایی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

تمامی صنایع بورسی در دوره آذرماه سال ۱۴۰۰ نسبت به آذرماه سال گذشته، افزایش در فروش را تجربه کرده‌اند. مجموع فروش صنایع بورسی در دوره یک ماهه منتهی به آذر ماه ۱۴۰۰، مبلغ ۱۶۵ هزار و ۴۰۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان بوده؛ این در حالیست که مجموع فروش این صنایع در دوره مشابه سال گذشته مبلغ ۱۱۵ هزار و ۲۵۷ میلیارد و ۶۷۲ میلیون تومان اعلام شده بود.

براساس آمار جدید بانک مرکزی، روند صعودی نرخ بهره بین بانکی ادامه دارد.

اخبار شرکت ها | سود 120 هزار میلیاردتومانی دلالان خودرو در 20 ماه

محمد حسنی سعدی، سخنگوی بورس کالا در گفت‌وگویی تاکید کرد که بورس کالا برای عرضه خودرو آماده است. به گفته او، تمام زیرساخت‌های فنی، فیزیکی، نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و... برای عرضه خودرو در بورس کالا آماده هستند و این شرکت آماده است تا بعد از تصمیم‌گیری نهایی دراین‌باره، معاملات آن را در تابلو آغاز کند.  همچنین معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالا با بیان اینکه طبق پیگیری‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی، ۳۸۳ مورد از املاک مازاد دولت شناسایی شده است، گفت: ۳۴ ملک مازاد دولت در حال طی کردن مراحل پذیرش هستند و در هفته‌های آتی عرضه آن ها بر تابلوی بورس کالا انجام خواهد شد.

در همین حال ، مدیرعامل سایپا (#خساپا)  در گفت وگویی با روزنامه دولتی ایران خبر داد که سود 120 هزار میلیارد تومانی دلالان خودرو در 20 ماه گذشته رخ داده است. بر منای صحبت های سلیمانی، گزارش‌های تحلیلی اعلام می‌کند که تفاوت قیمت خودروهای عرضه شده از ابتدای سال 99 تا پایان آبان ماه 1400 در قرعه کشی‌های خودروسازان با بازار آزاد، در مجموع حدود 120 هزار میلیارد تومان تفاوت قیمت داشته است. نکته تأسف بار این آمار و گزارش این است که این 120 هزار میلیارد تومان از جیب مشتریان خارج شده اما وارد حساب تولید نشده است و واسطه‌ها بیشترین بهره را از این شرایط برده‌اند

#لکما | در روز پنج شنبه 9 دی قرارداد مشارکت و فروش به شماره 1400/111 ما بین شرکت ارتباطات و توسعه راهکار آفرین بین الملل (سهامی خاص) و کارخانجات مخابراتی ایران منعقد و به امضاء طرفین رسید. همچنین براساس اطلاعیه شرکت، سهم شرکت کارخانجات مخابراتی در مشارکت کارخانه نوآوری شیراز به میزان 30 درصد و سهم شرکت مهد تجارت گستران عطار به میزان 70 درصد توافق گردیده است که همزمان ضمن ثبت افزایش سرمایه در اداره ثبت شرکت های شیراز به ثبت رسید.

#توریل | توکاریل اعلام کرد: افزاشی نرخ حق مالکانه در قرارداد فولاد مبارمه معادل 46 درصد بود و از تاریخ یک مهر اعمال میشود و تا تاریخ 1 تیر سال آینده نیز قابل اجراست و جهت سال های بعد تعدیل نرخ از تاریخ فوق یکم تیر ابلاغ میشود.

#جوین | کارخانه اسیدسیتریک کشت  صنعت جوین در حال حاضر پروانه تولید بیست هزار تن اسیدسیتریک را دارد که با توجه به افزایش تقاضا لازم است افزایش ظرفیت بدهد ، با این شرح ، مشروط به تامین اعتبار و تحقق آن ، هم تولید افزایش یافته و هم فروش وهم سود عملیاتی و جغرافیای توزیع خدمات دهی شرکت در داخل و خارج هم افزایش می یابد.

#شصفها | پتروشیمی اصفهان اعلام کرد: 80 درصد فروش تولوئن و 40 درصد فروش پارازایلین در این شرکت صادراتی است که براساس مصوبه هیات وزیران مشمول مالیات است.

#دسینا | دارویی سینا از برگزاری دو مزایده با موضوع سهام متعلق به شرکت سینا دراو در شرکت خدماتی مجتمع صنایع داروسازی(سهامی خاص) و همچنین فروش املاک مازاد خبر داد.

#وبصادر | بانک صادرات ایران در نظر دارد تعداد 73 رقبه از املاک مازاد خود را از طریق مزایده عمومی به فروش برساند.

#پارسان | نفت و گاز پتروشیمی تامین از واگذاری پتروشیمی همت 9.7 میلیون سهم معادل 97 درصد اصالتاً و وکالتاً شامل 4.7 میلیون سهم معادل 47 درصد سهام متعلق به گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، 5 میلیون سهم معادل 50 درصد سهام متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس خبر داد. این شرکت از شناسایی بیش از 40 میلیارد سود، حاصل از این واگذاری خبر داد.

#وتوسم | افزایش سرمایه 77 درصدی سرمایه گذاری توسعه ملی از محل سود انباشته مورد تایید حسابرس قرار گرفت.

#دسبحا | افزایش سرمایه 115 درصدی گروه دارویی سبحان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ,سایر اندوخته ها مورد تایید حسابرس قرار گرفت. این شرکت اعلام کرد: به دلیل ذخیره مطالبات مشکوک الوصول حساب های دریافتنی، افزایش هزینه های حقوق و دستمزد و سایر هزینه ها است.

#وآیند | درخواست تعیین ارزش روز سرمایه‌گذاری‌ها ، در 23 فقره به کانون کارشناسان رسمی دادگستری ارسال شد که کانون مزبور، هیأت‌های کارشناسی هر فقره را کتباً تعیین و تشریفات ارزیابی در دست اقدام است. مطابق مقررات، برنامه این بانک برای افزایش سرمایه، با رعایت کلیه قوانین و مقررات و جهت اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار و هم‌چنین پوشش ماده 141 قانون تجارت است.

#ولساپا | افزایش سرمایۀ لیزینگ رایان سایپا از 904 میلیارد تومان به 1454 میلیارد تومان ( از محل سود انباشته) در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسید.

#سامان | جلسه مجمع عمومی بانک سامان با دستورکار افزایش سرمایه در تهران (خ ولی عصر، نرسیده به پارک وی، مجمموعه تلاش) در ساعت 13 شنبه 25 دی برگزار میشود.

#افق | بر اساس تصمیم مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش منعقده به تاریخ1400/04/21 موسسه حسابرسی فراز مشاور دیلمی پور به عنوان بازرس قانونی و حسابرس اصلی و موسسه حسابرسی بیات رایان به عنوان حسابرس و بازرس علی البدل انتخاب شده و تشریفات قانونی در این رابطه صورت پذیرفت. با عنایت به استعفای موسسه حسابرسی فراز مشاور دیلمی پور به عنوان بازرس قانونی و حسابرس اصلی از سمت یاد شده، هئیت مدیره شرکت طی مصوبه به تاریخ 1400/10/08 مقرر کرد اقدامات لازم جهت استفاده از خدمات موسسه حسابرسی بیات رایان صورت پذیرد.

  • 5
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید