تداوم روند نزولی دلار / قیمت سکه از دلار عقب ماند

کدخبر: ۴۶۷۰۲۹
قیمت دلار در نیمه روز چهارشنبه با افت 430 تومانی نسبت به دیروز به 28 هزار و 770 تومان کاهش یافت.
تداوم روند نزولی دلار / قیمت سکه از دلار عقب ماند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  اکوایران، قیمت دلار آمریکا امروز نیز مسیر نزولی که از ابتدای این هفته در پیش گرفته بود را ادامه داد. قیمت دلار امروز در سطوحی قرار گرفت که از 3 آذر ماه بی‌سابقه بود.

قیمت دلار در نیمه روز چهارشنبه با افت 430 تومانی نسبت به دیروز به 28 هزار و 770 تومان کاهش یافت. 

قیمت ابتدای کار دلار متشکل نیز 26 هزار و 3 تومان بود و 580 تومان از نرخ متوسط روز گذشته پایین‌تر گزارش می‌شد. جای حجم عرضه دلار در گزارش روزانه بازار متشکل خالی است و شبکه اطلاع‌رسانی بازار متشکل از روز پنج‌شنبه هفته گذشته حجم عرضه را اعلام نکرده است. مذاکرات احیای برجام در حال پیشروی است و نمانیده روسیه معتقد است پیشرفت‌ها از قبل قابل مشاهده بود و موانع اصلی روشن‌تر شده‌اند. یکی از اخباری که در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز جلب توجه می‌کرد نیز به سفر معاون وزیر خارجه کره جنوبی به وین مربوط بود. شنیده‌ها حاکی از آن است که این سفر برای حل مسئله دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی انجام شده است. این اخبار می‌توانست بر افت قیمت دلار تاثیر گذاشته باشد.

دلار بازار ارز

تورم بازار ارز را تحت تاثیر قرار می‌دهد

تورم در کشور به نوعی پایدار است و سال‌هاست که اقتصاد کشور با آن درگیر است، اگر تقاضا و عرضه دلار کاملا متعادل هم باشند، قیمت دلار متناسب با نرخ تورم رشد خواهد کرد. باید دید دولت جدید برای کنترل تورم چه تدبیری خواهد اندیشید و مشکل کسری بودجه را چگونه حل خواهد کرد. نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید احتمالا افزایش دست‌مزدها محدود خواهد بود و تا حل مشکل تورم مردم باید با این شرایط بسازند. اما آیا راهکار اساسی برای کنترل تورم اندیشیده شده است و مسئله کسری بودجه حل خواهد شد، یا تداوم شرایط کنونی درآمدها را از سمت طبقه ضعیف به سمت طبقه‌ای که سرمایه بیشتری دارند، هدایت خواهد کرد.

قیمت سکه از دلار عقب ماند

قیمت طلای جهانی در پایان معاملات روز گذشته روی 1814 دلار قرار گرفت و در اولین ساعات معاملات امروز نیز حول مرز 1815 دلار نوسان می‌کرد. قیمت طلا در ساعت 11 و 29 دقیقه صبح امروز به وقت ایران 1813 دلار بود. قیمت طلا در نیمه دوم معاملات روز گذشته رشد داشت، اما قیمت سکه در شروع معاملات امروز تحت تاثیر افت قیمت دلار پایین آمد. قیمت سکه صبح امروز با افت 45 هزار تومانی نسبت به عصر دیروز روی 12 میلیون و 835 هزار تومان قرار گرفت و اندازه حباب آن 4.7 درصد به دست می‌آمد. اندازه حباب قیمت سکه نسبتا بزرگ بود و نشان می‌داد قیمت دلار نسبت به سکه با سرعت بیشتری در حال تغییر است.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا مسیر نزولی خود را ادامه داد. فضای مذاکرات همچنان مثبت ارزیابی می‌شود. سرعت افت قیمت دلار از تغییرات قیمت سکه بیشتر بود و این مسئله باعث شد حباب قیمتی سکه نسبتا بزرگ شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید