افت هفتگی اتریوم به 18 درصد رسید

پایان سقوط بیت کوین؟/آرامش نسبی بازار رمز ارزها

کدخبر: ۴۶۸۱۰۰
اقتصادنیوز: در شبانه روز گذشته ارزش معاملات بیت کوین 21 میلیارد دلار بوده که این عدد نسبت به روز گذشته کاهش 6 میلیارد دلاری (بیش از 20 درصد) را نشان می دهد.
پایان سقوط بیت کوین؟/آرامش نسبی بازار رمز ارزها

به گزارش اقتصادنیوز، بیت کوین بالاخره پس از هفت روز سقوط متوالی، صعود را هم تجربه کرد؛ هرچند که این صعود خیلی جزئی و ناپایدار بود.

قیمت بیت کوین هم اکنون حدود 41680 دلار است و در محدوده منفی کمتر از نیم درصد معامله می شود. این در حالی است که طی شبانه روز گذشته بیت کوین رنگ سبز را هم به خود دیده و قیمت آن مثبت هم شده است. اما مثبت شدن بیت کوین خیلی جزئی و گذرا بود و قیمت آن چندین بار از محدوده مثبت به محدوده منفی رسیده و برعکس.

فشار فروش در بازار بیت کوین

فعلا خبری از سقوط های چند درصدی بیت کوین نیست اما اینکه این ارز دیجیتال نتوانسته پس از هفت روز منفی بودن، کمی از افت خود را جبران کند و همچنان فشار فروش در آن مشاهده می شود، عاملی برای نگرانی معامله گران است چراکه ممکن است مجددا از همین نقطه، افتی دیگر اتفاق بیفتد.

نکته بااهمیت در روند معاملات بیت کوین، کاهش ارزش معاملات آن است. طی شبانه روز گذشته ارزش معاملات بیت کوین 21 میلیارد دلار بوده که این عدد نسبت به روز گذشته کاهش 6 میلیارد دلاری (بیش از 20 درصد) را نشان می دهد.

افت هفتگی اتریوم به 18 درصد رسید

اتریوم پس از پشت سر گذاشتن دو روز هیجان و افت بیشتر نسبت به بیت کوین، سرانجام با ارز اول بازار همگرا شد و هیجانات تابلو آن تخلیه شد. اتریوم هم اکنون حدود 3120 دلار معامله می شود که قیمت آن در چند ساعت گذشته بارها وارد محدوده مثبت و منفی شده و می توان گفت حوالی صفر درصد معامله می شود.

اما تفاوت اصلی اتریوم با بیت کوین در این است که میزان افت هفتگی آن به 18 درصد رسیده، آن هم در شرایطی که افت هفتگی بیت کوین حدود 11 درصد است.

در اکوایران ببینید؛

ارزش معاملات اتریوم هم کاهش چشمگیری نسبت به روز گذشته داشته و با ثبت بیش از 11 میلیارد دلار معامله، افت حدود 30 درصدی را نمایش می دهد.

کاهش فشار فروش در آلت کوین ها

با منفی شدن چند روزه بیت کوین و اتریوم، آلت کوین ها هم اکثرا منفی شدند و فشار فروش زیادی در آن ها شکل گرفت. اما حالا که دو ارز اول بازار به آرامش نسبی رسیده اند، آلت کوین ها هم با هیجان کمتری معامله می شوند و وضعیت کلی آن ها بهبود نسبی پیدا کرده است.

طی روز گذشته NEAR Protocol بهترین عملکرد را در میان 50 ارز برتر بازار داشته و 9 درصد رشد کرده است. Fantom هم که دیروز منفی ترین ارز بود، امروز رشد خوبی داشته و قیمت آن بیش از 6 درصد رشد کرده است.

اما در میان منفی ترین نمادهای 50 ارز برتر بازار، Harmony رتبه اول را دارد که تنها 3 درصد افت کرده و همین نشان می دهد آلت کوین ها خیلی هم منفی نیستند و فشار فروش آن ها تخلیه شده است.  UNUS SED LEO هم دو درصد افت کرده و در رده دوم منفی ترین نمادها است و سایر نمادهای منفی هم کمتر از دو درصد افت را ثبت کرده اند.

ارزش بازار رمز ارزها در نزدیکی 2 تریلیون دلار

ارزش بازار هم اکنون 1.97 تریلیون دلار است که رشد 1.1 درصدی نسبت به روز گذشته داشته است. اما ارزش معاملات روند معکوس داشته و در کل بازار تنها 71 میلیارد دلار معامله انجام شده که نسبت به روز قبل 22 درصد کاهش داشته است. 77 درصد از این معاملات، معادل 55 میلیارد دلار مربوط به معامله استیبل کوین ها بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید