ریسک کم خرید سکه در بازار طلا/ پیش بینی قیمت سکه امروز 21 دی 1400

کدخبر: ۴۶۸۲۴۰
با وجود رشد قیمت سکه،‌هم چنان حباب این فلز گران بها بالاست و در محدوده ۵ درصدی قرار دارد.
 ریسک کم خرید سکه در بازار طلا/ پیش بینی قیمت سکه امروز 21 دی 1400

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران؛ سکه امامی سرانجام توانست خط حمایتی جدیدی را برای خود تعریف کند. این فلز گران بها که از ابتدای هفته گذشته دچار قدرت نمایی فروشندگان شده بود، روز دوشنبه توانست خود را در سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی تثبیت کند. سکه در این روز با قدرت توانست حمایت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را به عنوان کف جدیدی تعریف و سپس حرکت خود به سوی سطوح بالاتر را آغاز کند.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۱۱_۰۹-۱۹-۱۲

با وجود رشد قیمت سکه،‌هم چنان حباب این فلز گران بها بالاست و در محدوده ۵ درصدی قرار دارد. این سطح حباب موجب می شود که بازیگران بزرگ در خرید فلز گران بهای داخلی احتیاط بیشتری کنند. با این حال، سکه در بین سایر قطعات طلا، ریسک کمتری برای خرید دارد.

بررسی ها نشان می دهد که حباب سکه های کوچکتر نیم و ربع، دو رقمی است و حباب سکه گرمی نیز بالای سطح ۵۰ درصدی قرار دارد. ‌دیروز نیم سکه در حالی در بازار حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود که ارزش ذاتی آن زیر ۶ میلیون تومان و در محدوده ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار داشت. ارزش ذاتی ربع سکه نیز زیر مرز ۳ میلیون تومانی قرار دارد،‌حال آنکه در بازار بالای محدوده ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می شود. بدترین گزینه خرید در بازار سکه نیز در شرایط فعلی، سکه گرمی است که ارزش ذاتی یک  میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی دارد،‌حال آنکه در بازار بالای محدوده ۲ میلیون و ۲۰۰هزار تومان قرار دارد. البته قیمت سکه های کوچک در بازار توسط فروشندگان  مختلف بر اساس ترجیحات آن ها متفاوت است ولی در بیشتر موارد فاصله قیمت بازار با ارزش ذاتی مشهود است.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۱۱_۰۹-۱۹-۱۰

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید