پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

خوش بینی دلار به مذاکرات وین

کدخبر: ۴۶۸۷۱۲
اقتصادنیوز: قیمت دلار روز گذشته بر مدار نزول قرار گرفت اما معامله گران قیمت دلار ، بازار ارز امروز پنجشنبه 23 دی 1400 را چگونه پیش بینی کرده اند؟
خوش بینی دلار به مذاکرات وین

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران روز گذشته شاهد افت قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی روز گذشته مرز 28 هزار تومان را از دست داد و با 27 هزار و 800 تومان معامله شد.

برخی از تحلیلگران بازار ارز معتقدند در صورتی که دلار امروز پنجشنبه 23 دی 1400 بتواند به بالای خط 28 هزار تومان بازگردد، انتظارات نزولی تا حد زیای تضعیف خواهند شد.

تحلیلگران بازار ارز این سکون معاملاتی را در اثر فضای خلوت اخبار سیاسی پیرامون مذاکرات هسته‌ای وین می‌بینند و با اشاره به کاهش حجم معاملات در گردش بازار ارز بر این باورند که احتمال نوسان دلار ‌بین کف 27 هزار و 750 تومان و سقف 28 هزار و 350 تومان حداقل تا زمان انتشار خبر جدید از مذاکرات هسته‌ای وین وجود دارد.

خوش بینی بازار دلار به مذاکرات هسته ای 

به عقیده معامله گران بازار دلار، این کاهش قیمت  به دلیل خوش بینی دوباره نسبت به مذاکرات هسته ای بود. دیروز برخی منابع داخلی از پیشرفت مذاکرات سخن می گفتند و عنوان می کردند که اکنون حتی ممکن است توافق موقتی صورت بگیرد که زمینه ساز آزادسازی بخشی از دارایی های بلوکه شده ایران شود. در مقابل، عده ای از معامله گران سعی می کردند که خبر ضرب‌الاجل‌ مذاکراتی آمریکا برای مذاکرات هسته ای را برجسته کنند.

اما معامله گران قیمت دلار ، بازار ارز امروز پنجشنبه 23 دی 1400 را چگونه پیش بینی کرده اند؟ 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی  دیشب بر روی 7 هزار و 640 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت معاملات نقدی روز چهارشنبه 10 تومان افت کرده بود . قیمت طلایی درهم نیز  شب گذشته بر روی 7هزار و 680 تومان قرار گرفت. بنابراین پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم نزولی است.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

 قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی دیشب کانال 28 هزار تومان را از دست داد. دلار دیشب بر روی 27 هزار و 900 تومان قرار گرفت که   نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی سه شنبه شب  300 تومان کاهش را نشان می دهد. در معاملات پشت خطی سه شنبه شب قیمت دلار فردایی بر روی 28 هزار و 200 تومان قراد داشت. بنابراین  معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز پنجشنبه 23 دی 1400 را نزولی پیش بینی کرده اند

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار  27 هزار و 580 تومان بود که نسبت به قیمت سه شنبه شب  290 تومان  پایین رفته بود. 

سه شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی27  هزار و 870 تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال  کاهش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز پنج شنبه  23 دی 1400 پایین می رود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید