توسط کمیسیون ایمنی راه های کشور انجام شد؛

ضرب‌الاجل 2 روزه برای تردد ایمن در جاده جایگزین سد هراز

کدخبر: ۴۶۸۹۷۷
اقتصادنیوز: کمیسیون ایمنی راه های کشور ضرب العجل ۴۸ ساعته مبنی بر اعلام نظر نهایی پلیس در جهت راهکارهای پیشنهادی برای تردد ایمن در جاده بیش از ۴ کیلومتری تعیین کرد.
ضرب‌الاجل 2 روزه برای تردد ایمن در جاده جایگزین سد هراز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، نمایندگان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، وزارت راه و شهرسازی، پلیس راه و حمل ونقل جاده‌ای و راهداری کشور پیش ازظهر جمعه با همراهی رئیس مجمع نمایندگان مازندران از جاده جایگزین بالا دست سد مخزنی هراز بازدید و ضرب العجل ۴۸ ساعته کمیسیون ایمنی راه‌های کشور مبنی بر اعلام نظر نهایی پلیس درجهت راهکارهای پیشنهادی برای تردد ایمن درجاده بیش از ۴ کیلومتری تعیین شد.

در این جلسه که پس از بازدید میدانی از مسیر جاده جایگزین بالادست سد مخزنی هراز در کیلومتر حدود ۲۰ جاده هراز انجام شد، مقرر شد تا ۴۸ ساعت آینده پلیس راه نظرات تخصصی برای رفع حداقل ایرادات به منظور تردد در شرایط اضطرار به کمیسیون عمرانی مجلس اعلام کنند.

 

برای ۳ ساعت در هفته و شرایط ترافیکی نیاز به جاده جایگزین داریم

نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: در چند ماه گذشته با دعوتی که از نمایندگان پلیس راه، سازمان حمل و نقل جاده‌های، استانداری و وزارت راه و بازدید از جاده جایگزین سد هراز آمل انجام شده، با هدف کم کردن دغدغه‌های مردم بومی ونیز مسافران عبوری جاده هراز در محدوده سد در حال ساخت است.

رضا حاجی پور افزود: حداقل برای ۳ ساعت در روزهای تعطیل و پایان هفته که محدوده سد درحال ساخت هراز با حجم بالای تردد خودرویی مسافران از تهران به شهرستان آمل و مسیر برگشت ترافیک سنگینی ایجاد می‌شود، اجازه تردد داده شود تا گلایه‌های مردم بومی و مسافران نیز کمتر شود.

وی با بیان اینکه باید به اینکه مهم توجه داشت که اگر در شرایط خاص مثل زلزله یا سیل، دسترسی به جاده اصلی نباشد، به ناچار باید از مسیرهای جایگزین استفاده کرد، ادامه داد، پس از بازدیدهایی که درچند ماه گذشته انجام شده برخی نواقص برطرف شود و در حال حاضر برای برون رفت از این وضعیت، انتظار از مجموعه پلیس راه این هست حداقل با اضافه کردن اکیپ‌های گشت و نظارت درمسیراین جاده کوتاه شرایط را برای تردد ایمن مسافران عبوری برقرار کرد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ترافیک‌های چند کیلومتری حدفاصل محدوده سد در حال ساخت هراز دریک دهه گذشته به معضل جدی برای مسافران عبوری از این جاده ونیز بومیان این شهرستان به سمت روستاها و ییلاقات دراین محدوده بیش از ۱۰ کیلومتری تبدیل شده و باید همه دستگاه‌های مسئول همکاری مسئولانه داشته باشند.

سد هراز در ۲۰ کیلومتری جنوب آمل واقع در مسیر جاده پرتردد هراز به عنوان بزرگترین سد شمال و چهارمین سد بزرگ خاکی ایران در دره هراز از سال ۱۳۸۹ در دست ساخت است که تاکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بعد از اجرایی شدن سد مخزنی هراز حدود ۹ کیلومتر از جاده فعلی هراز به علت واقع شدن در وسط دریاچه سد آبگیری وساخت جاده جایگزین ازچند سال گذشته توسط وزارت نیرو و وزارت راه در دستور کار قرار گرفت. شرکت آب منطقه‌ای مازندران اعلام کرده بود که ۱۱ کیلومتر از ساخت جاده جایگزین در بالا دست سد هراز در دست ساخت است که تاکنون بیش از ۳۰ درصد پیشرفت کاری دارد. با توجه به پیشرفت همزمان سد هراز ونیز حجم بالای تردد خودروهای عبوری از محل کارگاه سد، چالش را میان مسئولان سد و کاربران عبور جاده هراز ونیز ساکنان منطقه به علت حجم بالای تردد و خطرات پیش بینی نشده دوچندان کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید