معاون فناوری نوین بانک مرکزی مطرح کرد؛

اجرای آزمایشی رمزپول بانک مرکزی به زودی!

کدخبر: ۴۶۹۷۷۳
اقتصادنیوز: معاون فناوری نوین بانک مرکزی در ارتباط با انتشار رمز ارز اظهار کرد: راهکار بانک مرکزی برای حل تناقض بین تمرکززدایی که در ذات رمزارزها است و از سوی دیگر موضوع حاکمیت پول کشورها وجود دارد بحث رمز پول ملی کشورها مطرح شده است.
اجرای آزمایشی رمزپول بانک مرکزی به زودی!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، معاون فناوری نوین بانک مرکزی گفت: رمز پول بانک مرکزی با نام رمز ریال به صورت آزمایشی به‌زودی اجرا می‌شود.

«مهران محرمیان» امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم هفتمین همایش مالی اسلامی افزود: موضوع رمز ارز در کشور ذی‌نفعان و متولیان متعددی دارد هم اکنون این موضوع به معاونت اقتصادی رئیس جمهوری سپرده شده و جلسات متعددی در این خصوص برگزار و پیشرفت خوبی هم داشته است و امیدوارم در هفته‌های آینده خبرهای خوبی را بشنویم.

وی گفت: فتوای رهبر معظم انقلاب در خصوص رمز ارز راهگشا و دقیق بود و موضوع را به مباحث قانونی واگذار کردند و مواد قانونی نیز در حال پیشرفت است و همگرایی خوبی بین قوای مختلف انجام می‌شود.

معاون فناوری بانک مرکزی گفت: در مسائل شرعی با توجه به اعتماد خوب رهبری به متخصصان به زودی راهگشاهایی خواهیم داشت و اگرچه علما نظرات متعدد و متفاوتی دارند، اما مبنا بر اساس نظر رهبری راهگشاتر است.

وی در خصوص انتشار رمز ارز گفت: راهکار بانک مرکزی برای حل تناقض بین تمرکززدایی که در ذات رمزارزها است و از سوی دیگر موضوع حاکمیت پول کشورها وجود دارد بحث رمز پول ملی کشورها مطرح شده است.

در اکوایران ببینید؛

محرمیان ادامه داد: بسیاری از بانک‌های مرکزی کشورها در این خصوص فعالیت می‌کنند، در بانک مرکزی کشور ما نیز از چند سال گذشته این موضوع مطرح شده و اقدامات فنی انجام شده و مقررات آن در شورای پول و اعتبار نیز تصویب شده است.

به گفته این مسوول، به زودی فاز آزمایشی رمز پول بانک مرکزی با نام رمز ریال اجرا می‌شود و استفاده عمومی دارد و به صورت اسکناس است، اما در فضای دیجیتال منتشر و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی درباره استفاده از رمز ارز در واردات کالا گفت: مصوبه مرداد ماه هیات وزیران بود که در واردات از رمز ارز استفاده کنیم که آیین‌نامه‌های اجرایی آن در حال تدوین است و به زودی اجرا و جزییات این موضوع اعلام می‌شود ‌و هدف این است که افرادی که می‌خواهند در واردات از رمز ارز استفاده کنند مشکلی نداشته باشند./ ایرنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید