مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن مطرح کرد؛

یک توصیه مهم برای شهرداران درباره طرح مسکن ملی

کدخبر: ۴۶۹۷۹۸
اقتصادنیوز: مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن با تاکید بر اینکه قانون جهش تولید مسکن یک اقدام انقلابی است که باید از سوی نهادهای اجرایی حمایت شود، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص شهرداران نباید مانعی در اجرای قانون جهش تولید مسکن ایجاد کنند.
یک توصیه مهم برای شهرداران درباره طرح مسکن ملی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی به خصوص شهرداران نباید مانعی در اجرای قانون جهش تولید مسکن ایجاد کنند.

علیرضا انصاری ظهر دوشنبه در جلسه شورای مسکن با بیان اینکه قانون جهش تولید مسکن یک اقدام انقلابی و ارزشمند است که باید از سوی نهادهای اجرایی حمایت شود، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی به خصوص شهرداران نباید مانعی در اجرای این طرح و در مجموع توسعه مسکن مردم ایجاد کنند بلکه باید مردم را به نوسازی، بازسازی و بهسازی منازل مسکونی خود و با منابع مالی شخصی تشویق کنند.

وی ادامه داد: طرح جهش تولید مسکن در استان مرکزی با اجرای ۸ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن در اراک اقدام ارزشمندی است که باید پیوست‌های فرهنگی و آموزشی از قبیل مسجد، سالن‌های آمفی تئاتر، پارک و مدرسه به خوبی در آن دیده شود.

مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن با بیان اینکه استان مرکزی تا سال ۱۴۰۴ باید استان نمونه کشور در توسعه عدالت و فقرزدایی باشد، عنوان کرد: با اجرای طرح جهش ملی مسکن می‌توان پرچمدار مبارزه با فقر، فساد و بی‌عدالتی بود بنابراین همه باید برای اجرای موفق این طرح تلاش کنند و تمام ظرفیت‌های ممکن را به‌کار بگیرند.

انصاری گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز یکی از آرمان‌های امام راحل بود به طوری که ایشان در سال ۱۳۵۸ به مستمندان قول خانه دار شدن دادند و اکنون که ۴۲ سال از آن تاریخ می‌گذرد ما هنوز نتوانسته‌ایم به خواسته بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی جامه عمل بپوشانیم.

وی ادامه داد: کشور ما در دنیایی از ثروت و توانمندی قرار گرفته و باید از این ظرفیت‌ها در جهت اجرای عدالت در جامعه به خصوص ساخت و واگذاری مسکن به اقشار مختلف جامعه استفاده کرد و استان مرکزی می‌تواند در این مسیر سرآمد دیگر استان‌های کشور باشد.

مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن تصریح کرد: اجرای طرح جهش تولید مسکن ضمن فعال‌سازی ۳۰۰ صنعت و ایجاد یک‌هزار عنوان شغل، گام بلندی در جهت حذف حاشیه‌نشینی و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید