معافیت مالیاتی برای ارزهای دیجیتالی!

هجوم میلیونر‌های آمریکایی به پورتوریکو

کدخبر: ۴۶۹۸۵۴
اقتصادنیوز: بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ بیت کوین برای فرار مالیاتی، این روزها به سوی پورتوریکو روانه شده‌اند.
هجوم میلیونر‌های آمریکایی به پورتوریکو

به گزارش اقتصادنیوز ، در مارس 2021، دیوید جانستون، کارآفرین و سرمایه‌گذار رمزارز، والدین، همسر، سه دختر و شرکت خود را به پورتوریکو نقل مکان کرد. این مرد 36 ساله که از سال 2012 درگیر تجارت ارزهای دیجیتالی بوده است، می‌گوید برای تصمیم نقل مکان از منطقه آستین آمریکا به این منطقه تردید نکرده است.

فراتر از این که پورتوریکو مکانی جذاب برای توریست‌ها است، سیاست‌های سهل‌گیرانه آن در مواجهه با رمزارزها نیز برای فعالان بازار رمزارز جذاب به شمار می‌رود. در این منطقه تسهیلات وسوسه‌انگیزی برای رمزارزبازها در نظر گرفته شده است، از جمله معافیت‌های مالیاتی بزرگ برای افرادیکه حداقل ۱۸۳ روز در سال را در جزیره می‌گذرانند را شامل می‌شود. ساکنان می توانند پاسپورت خود را حفظ کنند در حالی که در عین حال مجبور به پرداخت مالیات بر سود سرمایه نیستند.

این کارآفرین در ادامه می‌گوید: «همه دوستان من اینجا هستند. من یک دوست در نیویورک ندارم ، تک تک آنها به پورتوریکو نقل مکان کرده‌اند.» جانستون به سی‌ان‌بی‌سی می‌گوید که پس از اینکه دید دوستان و همکارانش به آن‌جا رفتند، در اوایل سال 2021 خودش رفت تا شرایط را بررسی کند.

در آمریکا، سرمایه‌گذاران 37 درصد بابت سود سرمایه کوتاه‌مدت و تا 20 درصد بابت سود بلندمدت پرداخت می‌کنند که برای ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌هایی که بیش از یک سال نگهداری می‌شوند اعمال می‌شود. یکی از معافیت‌های مالیاتی تحت قانون 60، که به عنوان قانون سرمایه‌گذاران فردی شناخته می‌شود، در صورت احراز شرایط خاص، این تعهد مالیاتی را به صفر می‌رساند. این امر به ویژه برای کارآفرینان و معامله‌گران ارزهای دیجیتال بسیار وسوسه‌برانگیز است.

همچنین در این منطقه مشوق های مالیاتی عمده ای برای صاحبان مشاغل وجود دارد. به صورت کلی شرکت های تجاری مشمول مالیات شرکتی فدرال 21 درصد به اضافه مالیات ایالتی هستند. اگر یک شرکت خدمات خود را به خارج از پورتوریکو، از جمله به خاک اصلی آمریکا یا هر جای دیگری صادر کند، نرخ مالیات شرکتی به 4 درصد تنزل می‌یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید