تاثیر قیمت نفت در بازار دلار

صعود همزمان قیمت دلار و سکه / درهم ثابت ماند

کدخبر: ۴۷۰۰۳۹
اقتصادنیوز : بازار ارز امروز سه شنبه 28 دی 1400 شاهد صعود قیمت دلار، سکه و طلا بود.
صعود همزمان قیمت دلار و سکه / درهم ثابت ماند

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در بازار ارز امروز  بر مدار رشد قرار گرفت. این اسکناس آمریکایی عصر امروز 300 تومان نسبت به روز دوشنبه بالا تر رفت و با قیمت 27 هزار و 700 تومان معامله شد.  اما سرنوشت دلار در بازار متشکل ارزی نزولی بود. قیمت دلار در این بازار 85 تومان  از روز گذشته پایین تر بود و بر روی 25 هزار و 287 تومان  قرار گرفت. 

قیمت درهم ثابت ماند

قیمت درهم در ساعات پایانی معاملات امروز نسبت به روز قبل ثابت ماند . درهم امروز با 7 هزار و 530 تومان معامله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  27 هزارو 657 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت  دلار در بازار  تفاوت چندانی نداشت. 

قیمت سکه و طلا صعودی شد

بازار جهانی طلا امروز شاهد کاهش قیمت اونس طلا بود. این فلز زرد رنگ امروز بر روی 1811 دلار قرار گرفت که نسبت به روز گذشته کاهش 9 دلاری را نشان می دهد.  اما در بازار داخلی ایران قیمت دو فلز گران بها بر مدار افزایش قرار گرفت. قیمت طلا 18 عیار امروز 4 هزار و 700 تومان بر ارزش خود افزود و با 1 میلیون و 188 هزار و 300 تومان مبادله شد. قیمت سکه هم  امروز 20 هزار تومان از روز گذشته گران تر بود و با 12 میلیون و 230 هزار تومان معامله شد. با احتساب قیمت 27 هزار و 700 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 11  میلیون و 810 هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز 3.55 درصد بود.

تاثیر قیمت نفت در بازار دلار 

بازار ارز تهران همچنان به دنبال اخبار برجام است اما یک خبر دیگر  که مورد توجه معامله گران بازار دلار قرار گرفت؛ قیمت نفت  است. خبرگزاری رویترز می‌گوید به دنبال تنش‌ها در خاورمیانه از جمله حملات اخیر حوثی‌های یمن به امارات، قیمت نفت به بالاترین حد خود در هفت سال اخیر رسیده است.بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت به ۸۷ دلار و ۳۳ سنت رسیده که بالاترین نرخ از ۲۹ اکتبر ۲۰۱۴ است.رویترز با بررسی وضعیت فعلی بازار نفت از جمله تولید اوپک و اوپک پلاس، بالارفتن قیمت نفت تا حدود ۱۰۰ دلار را دور از انتظار ندانسته است. اگر قیمت نفت بالای 100 دلار قرار گیرد، درآمدهای ارزی به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد، مشکل کسری بودجه تا حدی حل می‌شود و کنترل تورم نیز راحت‌تر خواهد بود. در نتیجه این احتمال وجود دارد که رشد شدید قیمت نفت باعث شود دولت جدید ایران یک شانس خوب برای مدیریت شرایط اقتصادی و بازار ارز پیدا کند و قیمت دلار در سراشیبی قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید